رونمایی و نشست علمی کتاب مقتل سید الشهدا(ع)

نشست علمی رونمایی و نقد کتاب« قمقام زخار و صمصام بتار» مرحوم فرهاد میرزا با تحقیق و بازنویسی حجت الاسلام دکتر هادی منشی برگزار شد.

مرکز حوزوی پژوهش های تاریخ در آستانه ماه محرم و سوگواری حضرت سید الشهدا(ع) با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یکی از کتاب های ارزشمند مقتل نویسی در دوره قاجاریه را به بوته نقد و نظر گذاشت
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۰ کد : ۳۷۱۴۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۰
نشست علمی رونمایی و نقد کتاب« قمقام زخار و صمصام بتار» مرحوم فرهاد میرزا با  تحقیق و بازنویسی حجت الاسلام دکتر هادی منشی برگزار شد.

این مقتل به خاطر جایگاه نویسنده که از مجتهدین و رجال سیاسی عصر قاجار است و به لحاظ اعتبار منابع و نوع نگارش و تاریخ نگاری عصر قاجار و نگاه محققانه به وقایع عاشورا دارای اهمیت فراوانی است و جزو میراث تاریخی شیعه بحساب می آید. کتاب به نثر عصر قاجار است که توسط دکتر هادی منش تحقیق و باز نویسی شده است.
جلسه نقد این کتاب در تاریخ 27 مرداد در مرکزحوزوی پژوهش های تاریخ بر گزار شد. آیت الله یوسفی غروی، استاد مهدی پشوایی و دکتر هادی منش به عنوان سخنرانان  و حجت الاسلام والمسلمین رمضان محمدی عضو هیات علمی گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه (http://rihu.ac.ir/fa) نیز به عنوان ناقد اشکالات خود را در سه حوزه اهمیت اصل کتاب ، نوع تاریخنگاری فرهاد میزا و نوع و نحوه تصحیح کتاب و ایراداتی که به نوع تصحیح و منابع استفاده شده در تحقیق بود، ارائه کردند

آخرین ویرایش۲۸ مرداد ۱۳۹۹

نظر شما :