گروه اقتصاد پژوهشگاه منتشر کرد

اثر پژوهشی «اختیارات و وظایف اقتصادی دولت اسلامی» به چاپ رسید

کتاب اختیارات و وظایف اقتصاد دولت اسلامی اثر حجت الاسلام دکتر علیرضا لشکری مدیر و عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشکده علوم اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت سازمان سمت منتشر شد.
۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵ کد : ۳۷۲۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۹۶۱
اثر پژوهشی «اختیارات و وظایف اقتصادی دولت اسلامی» به چاپ رسید

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این کتاب در 287 صفحه و با همکاری سازمان سمت در پاییز 99 به چاپ رسیده و در چکیده آن آمده است:دولت براساس اختیارات و وظایفی که دارد می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین عوامل در ساختارها و تنظیمات اجتماعی و وسیله‌ای مهم برای نیل به اهداف زندگی اجتماعی باشد.
این نوشتار پس از آنکه در بخش نخست، مباحث پایه‌ای شناسایی اختیارات و وظایف دولت اسلامی را بررسی می‌کند، در مورد اختیارات دولت اسلامی بر رویکردی تمرکز کرده که زندگی انسان را به دو بخش فردی و اجتماعی تقسیم می‌کند و اصل ولایت و یا عدم ولایت در این عرصه‌ها را بررسی و سپس رویکرد فقیهان به نوع ولایت حاکم اسلامی را مطرح می‌کند. در بررسی وظایف دولت اسلامی، وظایفی مانند آموزش، بهداشت و سلامت و تثبیت ارزش پولی (که چندان مورد وفاق اقتصاددانان مسلمان نبوده) به صورت مفصل بررسی شده و توازن به‌مثابه عدالت اجتماعی مهمترین وظیفه و فلسفه تشکیل دولت اسلامی قلمداد شده است.
علاقه مندان برای دریافت و سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند.

آخرین ویرایش۱۸ آذر ۱۳۹۹

نظر شما :