رئیس پژوهشکده علوم رفتاری:

آثار منتشر شده پژوهشکده رویکرد خدا سو را تقویت کرده است

آیت الله سید محمد غروی،رئیس پژوهشکده علوم رفتاری گفت: پژوهشگاه وظیفه تحول و مطلوب سازی علوم انسانی را در حد وسع خود به خوبی انجام داده اند
۰۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۸ کد : ۳۷۳۱۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۸۶
همزمان با رونمایی رسمی از فروشگاه اینترنتی کتاب ۶۶ کتاب چاپ شده در سال ۹۹ نیز معرفی شد، سهم پژوهشکده علوم رفتاری ۱۱ کتاب بود که خوشبختانه اغلب آنها توانسته اند با رفع تامین نیازهای علمی و پژوهشی نگاه های جدیدی را در بعد معنوی و خدا محور به مسائل علوم رفتاری ایجاد کنند؛ کتاب هایی چون: انقلاب جنسی و نهضت خودمهارگری در غرب،درمان چند بعدی معنوی،فلسفه علم روان شناسی،روان درمانگری یکپارچه معنوی درک و بیان امر قدسی،معرفت شناسی (برای دانشجویان روان شناسی)،آرای دانشمندان مسلمان جلد ۶ (امام خمینی(ره))،المنتقی من نصوص الاخلاق و التربیه المعاصره،فلسفه های تعلیم و تربیت در تمدن اسلامی،تحلیل اقتصادی فلسفه اخلاق و سیاست عمومی وجایگاه شناسی حکمت علمی در جستجوی علوم انسانی و سرل و علوم انسانی از جمله این کتاب ها در سال جاری بوده اند.
آثار منتشر شده پژوهشکده رویکرد خدا سو را تقویت کرده است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،آیت الله سید محمد غروی، با بیان اینکه رسالت اصلی پژوهشگاه در واقع بازنگری علوم انسانی است گفت: اگر این رسالت مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد اتفاق های بسیار مهمی در اسلامی سازی علوم انسانی رخ خواهد داد.
وی با تاکید براینکه این مجموعه در تحول و مطلوب سازی علوم انسانی مورد نظر نظامT تلاش های بسیاری انجام داده است گفت: همین که در طول این 4 دهه اخیر دفتر همکاری های حوزه و دانشگاه به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تبدیل شده است نشانگر این است که این مجموعه در خدمت تحول و مطلوب سازی علوم انسانی بوده است.
وی با بیان اینکه باید توانایی معرفی و توسعه دستاوردهای پژوهشی خود را داشته باشیم گفت: ما باید قدرت مانور و تبلیغ محصولات خود را داشته باشیم تا مراکز علمی و پژوهشی از دستاوردهای پژوهشی ما استفاده کنند. یکی از راه های آن هم ایجاد نمایشگاه های دائمی است.
این استاد حوزه روان شناسی اسلامی با طرح این پیشنهاد که قبل از انتشار یک کتاب باید معرفی و تبلیغ کافی صورت بگیرد گفت:  از طریق مصاحبه های مطبوعاتی و دیگر روش های معرفی می توان کتاب های تازه منتشر شده را تبلیغ کرد.

آیت الله غروی توجه به زیبا سازی و طراحی جلد مناسب را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید قبول کنیم طراحی جلد اکثر کتاب های پژوهشگاه هنوز با آن چه باید باشد فاصله دارد. البته در باب ترمیم و ارتقا برنامه های انتشار کتاب باید به ویراست های روزآمد هم توجه ویژه شود و قبل از انتشارات گسترده باید جلسات نقد و نظر در سطح دانشگاه ها انجام شود اینها خیلی موثر است.
رئیس پژوهشکده علوم رفتاری در ادامه به بررسی فعالیت ها و آثار منتشر شده در این پژوهشکده پرداخت و گفت: این پژوهشکده دارای گروه های روان شناسی، علوم تربیتی و فلسفه علوم انسانی، گروه خانواده و مشاوره است و خوشبختانه اعضای هیات علمی خبره و توانمندی هم در این گروه ها داریم.
آیت الله غروی در ادامه به چند کتاب چاپ شده اخیر این پژوهشکده اشاره کرد وگفت: خوشبختانه کتاب های منتشر شده ما توانسته علاوه بر بررسی بعد علمی روان شناسی، به نگاه های معنوی و خدا سو در علم روان شناسی توجه ویژه کند و الحمد الله مورد اقبال مخاطبان دانشگاهی هم قرار گرفته است و برخی از کتاب ها بارها تدریس و تجدید چاپ شده است.
در ادامه برخی از مهمترین آثار منتشر شده اخیر پژوهشکده علوم رفتاری تقدیم می شود:

  1. نقلاب جنسی و نهضت خودمهارگری در غرب
  2. درمان چند بعدی معنوی
  3. فلسفه علم روان شناسی
  4. روان درمانگری یکپارچه معنوی درک و بیان امر قدسی
  5. معرفت شناسی (برای دانشجویان روان شناسی)
  6. آرای دانشمندان مسلمان جلد 6 (امام خمینی(ره))
  7. المنتقی من نصوص الاخلاق و التربیه المعاصره
  8. فلسفه های تعلیم و تربیت در تمدن اسلامی
  9. تحلیل اقتصادی فلسفه اخلاق و سیاست عمومی
  10. جایگاه شناسی حکمت علمی در جستجوی علوم انسانی
  11. سرل و علوم انسانی

 

کلید واژه ها: پژوهشکده علوم رفتاری گروه روانشناسی گروه علوم تربیتی گروه فلسفه علوم انسانی گروه خانواده تازه های نشر کتاب آیت الله غروی آثار منتشره پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

آخرین ویرایش۰۸ دی ۱۳۹۹

نظر شما :

رضا ملازاده ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۹
با سلام و ادب خدمت شما بنده کتاب معناشناسی 1 اقای قایمی را به صورت اینترنتی خریداری کردم اما الان نمیدانم ِِآیا اصلا خرید شده یا نه و اینکه چه موقع دستم میرسد در ضمن چول واریز شده است ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید
پاسخ مدیر سایت ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۲

سلام

6 تا 10 روز ممکن است طول بکشد صبور باشید