پیام تسلیت ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مناسبت درگذشت آیت الله مصباح یزدی

۱۲ دی ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۵ کد : ۳۷۳۱۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۷۸
پیام تسلیت ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مناسبت درگذشت آیت الله مصباح یزدی

بسم الله الرحمن الرحیم
فَإِنَّ اَلْعَالِمَ أَعْظَمُ أَجْراً مِنَ اَلصَّائِمِ اَلْقَائِمِ اَلْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ فَإِذَا مَاتَ اَلْعَالِمُ ثُلِمَ فِی  اَلْإِسْلاَمِ ثُلْمَةٌ لاَ یَسُدُّهَا إِلاَّ خَلَفٌ مِنْهُ وَ طَالِبُ اَلْعِلْمِ تَسْتَغْفِرُ لَهُ کُلُّ اَلْمَلاَئِکَةِ وَ یَدْعُو لَهُ مَنْ فِی اَلسَّمَاءِ وَ اَلْأَرْضِ .
در سالگرد شهادت سید الشهداء سپاه پاسداران، حوزه علمیه نیز مجاهد بزرگ مکتب امام و رهبر معظم انقلاب، فیلسوف متاله، دانشمند فقاهت و دیانت و پاسدار مکتب اهل بیت عصمت و طهارت را با قلبی اکنده از فراق و هجران بدرقه میکند تا روح این بزرگ مرد حوزه علمیه قم در عرش اعلا به هستی مطلق بازگردد و در دریای رحمت واسعه الهی آرام گیرد.
آیت الله مصباح یزدی مصداق حدیث مذکور  منسوب به امیرالمومنبن علیه السلام است، او در طول حیات طیبه و پر برکت خود مدرسه فلسفی و کلامی شیعه را احیا نمود و با یادگار گذاشتن دانش اموختگان مدرسه الهی خود حوزه و شیعه را در هدایت اعتقادی بیمه نمود.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه که آفریده کوششها و مجاهدتهای آن بزرگ سفر کرده در محقق ساختن فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی در ایجاد مرکزی برای تحول علوم انسانی و اسلامی سازی آن است، خود را موظف میداند رسالت خود را ادامه داده و در این مسیر از آن اسوه متفکر پیروی نماید.

عاش سعیدا و مات سعیدا. خدایش رحمت کند، الهی امین
 

کلید واژه ها: آیت الله مصباح یزدی اولین رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

آخرین ویرایش۲۴ دی ۱۳۹۹

نظر شما :

علی ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۸
خیلی خوب