تازه های نشر

کتاب آشنایی با کلیات حقوق شهروندی، منتشر شد

۰۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۵ کد : ۳۷۳۴۲ اخبار
تعداد بازدید:۱۶۱۲
کتاب آشنایی با کلیات حقوق شهروندی، توسط گروه حقوق و فقه اجتماعی منتشر شد
کتاب آشنایی با کلیات حقوق شهروندی، منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب آشنایی با کلیات حقوق شهروندی (familiarity generalities of citizens rights) در 207 صفحه در پاییز 99 به قلم حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید جواد ورعی نگاشته شده است. این کتاب توسط گروه حقوق و فقه اجتماعی منتشر شده است.

«آشنایی با کلیات حقوق شهروندی» با هدفِ آشنایی شهروندان، به‌ویژه دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های دانشگاهی در دوره‌های مختلف، با حقوق شهروندیِ مندرج در قانون اساسی و دیگر قوانین و مقرّرات جمهوری اسلامی است که برگرفته از فرهنگ اسلامی ـ ایرانی می‌باشد. در جامعه اسلامی نیز مثل بسیاری از جوامع، «حقوق شهروندی» همراه با «مسئولیت‌های شهروندی» نسبت به یکدیگر و حکومت، معنا و مفهوم دارد و موجب دستیابی به اهداف می‌شود.

کتاب حاضر از چهار فصل تشکیل شده است. فصل اول «مفاهیم» و «کلیات»؛ فصل دوم «مبانی» و «منابع حقوق شهروندی در حوزه‌های بین‌الملل، و داخلی و ملی»؛  فصل سوم «حقوق مدنی و سیاسی»، «حقوق اقتصادی و اجتماعی»، «حقوق فرهنگی» و «حق بر محیط‌زیست و صلح»؛ فصل چهار بررسی «حقوق شهروندی در مقام عمل». آشنایی با ساختارها و نهادهای مرتبط با این حقوق، در دو عرصه قانون‌گذاری و نهادسازی؛ حقوق شهروندی در حوزه عمومی وخصوصی؛ و فرایندهای شکلی و دادرسی در احقاق حقوق شهروندی؛ و بررسی چالش‌های نظری و عملی، از جمله مباحث این متن آموزشی‌ است.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می باشد.

 

کلید واژه ها: کتاب معرفی کتاب حقوق شهروندی کتاب دانشگاهی دانلود رایگان پی‌دی‌اف(pdf) کتاب، ۳۰ ص اول

آخرین ویرایش۰۱ بهمن ۱۳۹۹

نظر شما :