تازه های نشر

کتاب «مدیریت بحران بر اساس الگوی مدیریتی حضرت موسی علیه‌السلام» منتشر شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۱ کد : ۳۷۳۷۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۱۰
کتاب «مدیریت بحران بر اساس الگوی مدیریتی حضرت موسی علیه‌السلام» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، کتاب «مدیریت بحران بر اساس الگوی مدیریتی حضرت موسی علیه‌السلام» (crisis management based on the management model of prophet moses)  در 171 صفحه در زمستان 99 به قلم دکتر علی نجاتبخش اصفهانی نگاشته شده است. این کتاب از منابع درسی دانشجویان کارشناسی ارشد برخی گرایش های رشته مدیریت است.

از مهم‌ترین رسالت‌های انبیاء عظام در طول تاریخ، رهایی‌ انسا‌ها‌ از یوغ ظلم و ستم ظالمان و مستکبران بوده است، با این وصف، همواره مجموعه‌ای از قدرت‌ها و ترفندهای متکی بر زر و زور و تزویر، ضمن ایجاد انحراف فکری، جادوگری و افسون و تحمیق عوام و تصاحب اراده‌های ساده مردم، با ایجاد فتنه و انحراف و بحران، آشفتگی و هرج و مرج، در مقابل انبیا خود‌نمایی می‌کرده‌اند. بحران به زبان ساده به زمان خطر، نگرانی و دوره‌ای اطلاق می‌شود که وضعیت همه چیز نامطمئن، سخت و درد‌آور است. همه انبیاء عظام(ع)، نیز کم‌و‌بیش با این موانع روبه‌رو بوده اند، حضرت موسی(ع) نیز از این قاعده مستنثنا نبوده است. کالبدشکافی کارشناسانه و بررسی عمیق و کاربردی در زمینه فتنه‌ها، بحران‌ها و مصیبت‌هایی که برای حضرت موسی(ع) پیش آمده، بر اساس ضوابط علم مدیریت به‌صورت کاربردی می‌تواند الگویی برای حل و فصل بحران‌های پیش روی نظام اسلامی ارائه دهد.

علاقه مندان می توانند برای مشاهده اطلاعات یا سفارش کتاب به نشانی: http://rihu.ac.ir/fa/book مراجعه فرمایند. همچنین فایل 30 صفحه اول کتاب بطور رایگان قابل دانلود می باشد.

کلید واژه ها: مدیریت بحران الگوی مدیریتی حضرت موسی منبع درسی مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گروه مدیریت مدیریت اسلامی

آخرین ویرایش۲۹ بهمن ۱۳۹۹

نظر شما :