خبر کنفرانس

گزارش دبیر علمی کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۳ کد : ۳۷۴۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۱۵
حجت الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی استاد گروه روانشناسی و دبیر علمی کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا، در افتتاحیه این مراسم گزارشی از مقالات ارائه شده به این کنفرانس ادامه داد. متن کامل سخنرانی ایشان در زیر آمده است:
گزارش دبیر علمی کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«وَإِذَا مَسَّ الْإِنسَانَ ضُرٌّ دَعَا رَبَّهُ مُنِیبًا إِلَیهِ» (زمر، 8)
   حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج             فکر معقول بفرما گل بی‌خار کجاست

خیر مقدم...
پاندمی ویروس کوید 19 در اواخر سال 1398 در ایران و جهان پدیدار شد و در حال حاضر در جهان بیش از 158 میلیون نفر ابتلا و بیش از 000/300/3 نفر مرگ و میر داشته است. با توجه به دامنه گسترده تأثیرات این ویروس، اکتفا به مقابله در ابعاد جسمی و پزشکی کافی نیست، بلکه باید ابعاد سلامت روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی آن را به طور جدی در نظر بگیریم و برای کاهش و مهار آسیب‌های روانی، اجتماعی و معنوی از رویکرد میان‌رشته‌ای و ظرفیت‌های عمیق معنویت خداسو استفاده می‌کنیم.
بحمدالله برای پاسخگویی به این ضرورت هیأت امنا و شورای عالی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری مراکز علمی دیگر از جمله دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه شیرازی، تربیت مدرس تهران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله، دانشگاه علامه طباطبایی، مجمع حکمت اسلامی، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم مصوب کرد کنفرانس بین‌المللی مجازی «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا» در 29 و 30 اردیبهشت‌ 1400 برگزار گردد. این کنفرانس در سه پنل علوم اجتماعی صبح چهارشنبه امروز، پنل فلسفه و کلام بعدازظهر چهارشنبه امروز و پنل روان‌شناسی فردا پنجشنبه صبح و بعدازظهر سخنرانان و اندیشمندان داخلی و خارجی ارائه بحث خواهند داشت. سخنرانان خارجی 9 نفر از شش کشور امریکا، انگلستان، استرالیا، هندوستان، مالزی و اندونزی هستند و سخنرانان داخلی نیز حدود 30 نفر از دانشمندان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه هستند.
لازم به ذکر است بیش از 120 چکیده به دبیرخانه رسید که 90 مورد آنها حائز شرایط بودند و در مجموعه چکیده مقالات منتشر شده است. مهم‌ترین هدف برگزارکنندگان این همایش استخراج، تبیین، تضارب و ساماندهی اندیشه‌های ژرف و بدیع برای مواجهه بهتر آحاد مردم و به ویژه بیماران و افراد مبتلا با ویروس کرونا و پیامدهای آن است. قطعاً  بینا‌رشته‌ای این کنفرانس و استفاده از ظرفیت‌های معنوی خدا می‌تواند راهکارها و ابعاد جدیدی از این مقابله را آشکار سازد و نیز در مواجهه با سایر ناملایمات و بیماری‌های حادّ و مزمن نیز از این دستاورد علمی بهره‌مند گردیم و زمینه‌های توجه و اتجاه حضرت حق به عنوان کانون معنویت حقیقی فراهم نماییم.
فَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاکُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَی وَنِعْمَ النَّصِیرُ.

 

کلید واژه ها: دکتر مسعود آذربایجانی کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا روان‌شناسی

آخرین ویرایش۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظر شما :