سخنرانی و ارائه مقاله دکتر مسعود جان بزرگی در وبینار بین المللی روان شناسان و مشاوران مسلمان کشور اندونزی

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۹ کد : ۳۷۷۷۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۹۹
دکتر مسعود جان بزرگی استاد گروه روان شناسی پژوهشگاه در وبینار بین المللی روان شناسان و مشاوران مسلمان کشور اندونزی که هفتم خرداد سال جاری برگزار شد، سخنرانی کرد.
سخنرانی و ارائه مقاله دکتر مسعود جان بزرگی در وبینار بین المللی روان شناسان و مشاوران مسلمان کشور اندونزی

به نقل از گروه همکاری های علمی بین المللی؛ دکتر مسعود جان بزرگی استاد و عضو هیأت علمی گروه روان شناسی پژوهشگاه در نشست هم اندیشی و وبینار بین المللی روان شناسان و مشاوران مسلمان کشور اندونزی که به صورت آنلاین در تاریخ هفتم خرداد سال جاری برگزار شد، سخنرانی کرد.

استاد روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در این رویداد علمی تخصصی که با حضور طیف گسترده ای از روان شناسان و مشاوران مسلمان و دانشجویان علاقمند از کشور اندونزی برگزار شد، مقاله ای با عنوان: «تبیین آسیب شناسی روانی با رویکرد درمان چندبعدی معنوی خداسو» را ارائه نمود که با استقبال فراوان از سوی شرکت کنندگان مواجه شد.

دیگر سخنران مهم این رویداد دکتر آقا هانا جمهانا، رئیس انجمن روان شناسی اسلامی اندونزی و مولف و پژوهشگر سرشناس آن کشور در این حوزه بود. در این رویداد علمیِ مجازی دو روزه، متخصصان روان شناسی در کشور اندونزی دستاوردهای خود را ارائه نمودند.
همچنین، مطابق با درخواست رئیس انجمن روان شناسی اسلامی اندونزی مقرر شده است کتاب «اصول روان‌درمانگری و مشاوره با رویکرد اسلامی» تألیف مشترک آیت الله سید محمد غروی، مدیر گروه روان شناسی پژوهشگاه و دکتر جان بزرگی به زبان اندونزیایی ترجمه و در آن کشور منتشر شود.
گفتنی است گرایش روان شناسی اسلامی در کشور اندونزی در بیست سال اخیر شکل گرفته و مورد استقبال جامعه علمی آن کشور می باشد و در سال ۲۰۰۲ میلادی انجمن روان شناسی اسلامی در کنار انجمن روان شناسی اندونزی تاسیس شده و در طول این مدت جلسه های علمی فراوانی برگزار شده است؛ ولی روان شناسی اسلامی هنوز به طوری حرفه ای  در آن کشور ترویج نشده و از نظر علمی به خصوص در حوزه پژوهشی و کاربرد آن در مراکز مشاوره در کشور اندونزی توسعه خوبی نداشته است.

پروفسور جمهانا ابراز امیدواری نمودند با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه این حوزه مطالعاتی در دو سطح پژوهشی و کاربرد کلینیکال از طریق ارائه آموزش های تخصصی در آن کشور توسعه یابد.

 

آخرین ویرایش۲۲ خرداد ۱۴۰۱

نظر شما :