انعقاد قرارداد مشارکت در پنج پروژه پژوهشی بین‌المللی

۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۵ کد : ۳۷۸۶۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۲۷۲
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال جاری، اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در پنج پروژه پژوهشی بین‌المللی با طرف‌های خارجی در کشورهای فرانسه، آمریکا و آلمان کرده است.
انعقاد قرارداد مشارکت در پنج پروژه پژوهشی بین‌المللی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به نقل از گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی، با هدف استمرار و تثبیت رویکرد بین‌المللی شدن پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و گام نهادن در مسیر افزایش سطح رویت پذیری بین‌المللی و ارتقاء سطح نفوذ و اثرگذاری آثار پژوهشی در فضای علمی تحقیقاتی برون مرزی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سال جاری، اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در پنج پروژه پژوهشی بین‌المللی با طرف‌های خارجی در کشورهای فرانسه، آمریکا و آلمان نموده است.
این طرح‌ها، کلان پروژه‌های تحقیقاتی هستند که نتایج آن‌ها در قالب هندبوک منتشر خواهند شد و تدوین مقالات آن‌ها با جذب مشارکت اساتید و پژوهشگران بین‌المللی از کشورهای مختلف و مجامع علمی خارجی صاحب¬نظر در حوزه مطالعاتی هندبوک صورت می‌پذیرد.
گفتنی است مدیران پروژه سه هندبوک مربوط به مشارکت پژوهشگاه با انتشارات دی گرویتر (De Gruyter academic publishing) آلمان از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران گروه‌های اقتصاد و علوم سیاسی پژوهشگاه تعیین شده‌اند. هم‌چنین گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی پژوهشگاه در حال بررسی و رایزنی به منظور ایجاد زمینه‌های انعقاد قرارداد مشارکت پژوهشگاه در تدوین و انتشار هندبوک روان‌شناسی و مشاوره با رویکرد اسلامی با انتشارات دی گرویتر آلمان می‌باشد.

اطلاعات پروژه‌های پژوهشی بین‌المللی جاری پژوهشگاه به شرح زیر می‌باشد:

1. قرارداد مشارکت در تدوین هندبوک: «کثرت گرایی حقوق احوال شخصیه و اصل برابری؛ بررسی حقوق اقلیت‌ها در ایران در برابر نظام قضایی کشور»؛ طرف خارجی دانشگاه بوردوکس، انیستیتو مطالعات سیاسی، مرکز ملی تحقیقات علمی و  پروفسور بائودین دوپرت از کشور فرانسه و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه فقه و حقوق اجتماعی.

2. قرارداد تدوین هندبوک «مبانی فلسفی اقتصاد اسلامی»، طرف خارجی انتشارات دی گرویتر  Walter de Gruyter از کشور آلمان و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه اقتصاد.

3. قرارداد تدوین هندبوک «حکمرانی در اسلام و بررسی دلالت های آن برای اقتصاد»، طرف خارجی انتشارات دی گرویتر Walter de Gruyter از کشور آلمان و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه علوم سیاسی.

4. قرارداد تدوین هندبوک «اقتصاد در قرآن»، طرف خارجی انتشارات دی گرویتر Walter de Gruyter از کشور آلمان و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه اقتصاد.

5. قرارداد همکاری مشترک در تألیف کتاب و اجرای پروژه پژوهشی: «درمان‌های رفتاری-شناختی مبتنی بر رویکرد دینی، معنوی؛ نیروی چهارم»، طرف خارجی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی آمریکا و طرف داخلی در پژوهشگاه گروه روان‌شناسی.    

 

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: پروژه پژوهشی بین المللی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه قرارداد مشارکت همکاری علمی بین المللی

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۴۰۱

نظر شما :