کارگاه تخصصی

دومین دوره تربیت درمانگر چندبعدی معنوی

در شهر قم
۲۸ آبان ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۳۷۸۹۵ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۸۹
دومین دوره تربیت درمانگر چندبعدی معنوی با تدریس استاد مسعود جانبزرگی در مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره "خانواده" پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شهر قم آغاز و تا پایان اسفندماه برگزار خواهد شد.این دوره از تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.
دومین دوره تربیت درمانگر چندبعدی معنوی

مذهب و معنویت عامل مهمی در انتقال ارزش ها، اعتقادات و اعمالی است که به جهان بینی فرد مربوطند. برای بیشتر مراجعان مذهب یا معنویت چهارچوب جامعی است برای زندگی که در گستره وسیعی از تجارب انسانی کاربرد دارد و ارزش غایی پایه به شمار می آید که براساس آن اهداف و برنامه های سلامتی انسان بنا می شود. در بسیاری از فرهنگ ها چنین مطرح است که معنویت نه تنها با دین افراد و ایمان آنها برای تعالی از واقعیت ها سروکار دارد، بلکه محور موضوعات جسمی، روانی و سلامتی است.

اگر مشاوره و روان درمانگری را فرایند یاری رسانی توانمندساز به فردی که کمک می خواهد، بدانیم که به تنهایی از عهده حل مسائل خود برنمی آید، بعد معنوی و تعالی جویانه که به ظاهر موضوعی فرادرمانگرانه به نظر می رسد، خارج از مسئله، راه حل و فرایند کمک رسانی نیست و نمی توان معنویت را از مسئله فرد به راحتی جدا کرد، هرچند ممکن است در دایره ادراکی فرد ظاهر نشود. تجربه های بالینی نشان می دهد که در بسیاری از موارد هرگاه فرد از مشکل روانی خود بیرون می آید، به دنبال موضوعات معنوی می گردد و یا درمی یابد که اگر بعد معنوی فعال می بود، مسیر دیگری در زندگی دنبال می شد به نحوی که به مشکلات روان شناختی منجر نمی شد.

 باتوجه به اهمیت این موضوع در فرایند مشاوره و روان درمانی و لزوم توجه ویژه به عامل معنویت در ارائه خدمات روانشناختی به افراد، در همین راستا، مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره " خانواده " پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری دوره جدید تربیت درمانگر چندبعدی معنوی کرده است.

این دوره با تدریس دکتر مسعود جان بزرگی، هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مبدع رویکرد درمان چندبعدی معنوی خداسو در 20 جلسه روزهای یکشنبه از ساعت 14 الی 15.30  برگزار می شود که از تاریخ 15 آبان ماه 1401 آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه خواهد داشت.

دوره تربیت درمانگر چندبعدی معنوی به صورت حضوری در محل مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه شهر قم و همزمان به صورت آنلاین برای شرکت کنندگان برقرار می باشد.

کلید واژه ها: تربیت روان درمانگری چندبعدی درمان معنوی خداسو دکتر جان بزرگی مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره خانواده پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مداخلات روانشناختی روان‌شناسی مشاوره بعد معنویت مذهب دین معنوی چندبعدی معنوی فرد روان فرایند

آخرین ویرایش۲۹ آبان ۱۴۰۱

نظر شما :