بازدید رئیس مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۰۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۵ کد : ۳۷۹۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۳۸
رئیس مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن بازدید از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، از پژوهشگاه درخواست کرد تا پیشنهادات خود را در موضوعات و مسائل مربوطه به این مرکز ارائه دهد.
بازدید رئیس مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر روح‌الله رازینی رئیس مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری پنجم دی‌ماه 1401 از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کرد.

در این حضور، دکتر رازینی بعد از بازدید و دریافت گزارش از قسمت‌های مختلف پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در نشستی با حضور ریاست و اعضای هیئت رئیسه پژوهشگاه بیان کرد: ایده هفته نظارت و کیفیت استانی از استان قم شروع شده و در یک هفته، مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم بر مؤسسات استان مورد نظر متمرکز و ضمن آشنایی با مؤسسه و مسائل و مشکلات، گزارشی از عملکرد آن دریافت و ملاحظات، نکات و انتظارات اعضا را نیز دریافت می‌کنیم.

وی گفت: در این سفرهای استانی تمرکز ما بر بازدید از مجموعه‌های مختلف وزارت علوم است و در سفر به قم تصمیم گرفتیم از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کنیم، زیرا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تنها پژوهشگاه وزارتی محسوب می‌شود و جایگاه و بنیان مستحکمی دارد، لذا این بهانه‌ای برای توجه و حضور در همه پژوهشگاه‌ها است.

دکتر رازینی با تأکید بر اینکه نظارت و ارزیابی یک موضوع کنترل کننده، مانع و مزاحم برای ارگان‌های ذی‌ربط نیست، گفت: رویکرد مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم در چند موضوع اعم از پررنگ کردن مقوله کیفیت، هوشمندسازی، نظارت و ارزیابی، مشارکت ذی نفعان در نظارت و نیز ارزیابی متمرکز است.

وی ضمن ارائه پیشنهاداتی به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و درخواست ارائه پیشنهادات پژوهشگاه از قبیل مشارکت در موضوعات و مسائل مربوطه به این مرکز و نیز با اشاره به بحث مأموریت‌گرایی پژوهشگاه گفت: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وجه تمایز خود با سایر مؤسسات را در این زمینه مشخص و پررنگ کند.

رئیس مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در پایان تإکید کرد: باتوجه به پررنگ شدن فضای توسعه دانش بنیان و فناوری نباید از حوزه‌های دیگر مانند جایگاه پژوهش مغفول شد و باید توجه داشته باشیم که سایر حوزه‌ها آسیب نبینند.

کد تحریریه : ۹۶

کلید واژه ها: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید مرکز ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم

آخرین ویرایش۰۷ دی ۱۴۰۱

نظر شما :