پژوهشگاه حوزه و دانشگاه 11 اثر جدید در علوم انسانی منتشر کرد

۰۳ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۰:۰۸ کد : ۲۵۶۷۵ اخبار
تعداد بازدید:۴۲۷
مسئول بخش تولید و فنی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از انتشار 11 اثر جدید در چندماه ابتدایی سال 1389 خبر داد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سیدحسین‌مرتضوی با اعلام این خبر افزود: کتاب‌های انتشار یافته به موضوعات گوناگونی از جمله اقتصاد، تاریخ، علوم قرآنی و حقوق اختصاص داشته و برخی از آنها عبارتند از: «اقتصاد و جامعه در تاریخ‌نگری مقریزی»، «تعادل عمومی بازارها»، «ساختار نظریه های علمی»، «فلسفه تربیت اسلامی» و «مقدمه علم حقوق».
وی گفت: در حال حاضر 15اثر دیگر در مراحل نهایی ویراستاری و انتشار قرار دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رهیافت های تحقیق اجتماعی، نقدی بر دانش مدیریت، تروریسم از منظر اسلام و بین‌الملل،جلد اول کتاب روش های تربیت در قرآن، بخش عمومی در اقتصاد اسلامی، حقوق قراردادها در فقه امامیه و پژوهشی در محکم و متشابه، اشاره کرد.
مرتضوی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 30 کتاب دبگر برای تجدید چاپ آماده شده است که دربردارنده پژوهش در هریک از رشته‌های علوم انسانی با رویکرد اسلامی و بومی بوده و به زودی منتشر و عرضه خواهد شد.
وی در ادامه از انتشار مجموعه‌ 2جلدی «حکمت اشراق» و مجموعه 3جلدی «سیری در حاکمیت» در آینده نزدیک خبر داد
مسئول بخش تولید و فنی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، با اشاره به رسالت اصلی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در زمینه اسلامی و بومی‌سازی علوم انسانی، ابراز امیدواری کرد که آثار منتشره با استقبال جامعه علمی کشور روبه‌رو شود.
وی در پایان ضمن تشریح وضعیت فعلی چاپ و انتشار در این انتشارات بالابودن قیمت کاغذ را یکی از مشکلات عمده ناشران دانسته و رفع مشکلات موجود در عرصه چاپ و نشر را موجب رونق هرچه بیشتر انتشار و رشد علمی و فرهنگی جامعه دانست.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :