نشست بررسی زمینه‌های همکاری مشترک میان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار

۱۵ مهر ۱۳۸۸ | ۱۲:۵۶ کد : ۲۵۷۹۶ اخبار
تعداد بازدید:۴۹۴
مسئولین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و پژوهشکده تحقیقات استراتژیک طی نسشت مشترکی به تبادل نظر پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک و راهکارهای افزایش تعاملات دوجانبه را بررسی کردند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در این نشست، معاونین پژوهشی و اداری- مالی، مدیران گروه اقتصاد و فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و معاون پژوهشی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک و مدیران گروه‌های اندیشه اسلامی و اقتصاد این پژوهشکده حضور داشتند.
مرتضی بانک، معاون پژوهشی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک در ابتدای جلسه ضمن معرفی این پژوهشکده و بیان اهداف و برنامه‌های آن، با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده میان دو نهاد، بر ضرورت تعامل بیشتر در عرصه پژوهش و نشر آثار مشترک و تبادل تجربیات تاکید کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حکیمیان معاون پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز با اشاره به استقبال و آمادگی این پژوهشگاه را برای گسترش سطح همکاری‌ها، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و انتشار آثار مشترک است.
در ادامه حجج‌اسلام‌والمسلمین‌ نظری مدیر گروه اقتصاد و دکترحمیدرضاحسنی مدیر گروه فلسفه‌علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مدیران گروه‌های اقتصاد و اندیشه اسلامی پژوهشکده تحقیقات استراتژیک ضمن تشریح اهم فعالیت‌ها و پژوهش‌های انجام گرفته در دو مرکز، به بحث و تبادل نظر پیرامون روش‌های نوین پژوهش و نتایج حاصل پرداختند.
در این نشست همچنین دکتر اخوان علوی معاون اداری- مالی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مدیریت پژوهش و اهمیت اقتصاد پژوهش را مورد تاکید قرار داده و با اشاره به ضرورت اصلاح و تحول در ساختار اداری سازمان‌ها، تبادل تجربیات و شیوه‌های نوین مدیریت پژوهش، میان دو مرکز را خواستار شد.
گفتنی است، پژوهشکده مرکـز تحقیقـات استـراتـژیـک با هدف تدوین و تنظیم استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد گوناگون، در سال 1368 تشکیل گردید. وظیفه این مرکز انجام مطالعات استراتژیک در زمینه‌های مختلف بین‌المللی، سیاسی، ‌اقتصادی، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :