اخبار حوزه و دانشگاه 25/5/88

۲۵ مرداد ۱۳۸۸ | ۱۱:۵۵ کد : ۲۵۸۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۴۹۴
درخشش دانش پژوهان ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر. ایران هشتم جهان شد/ تعیین تکلیف لایحه شرکت‌های دانش بنیان تا یک ماه آینده/ جزئیات پذیرش بدون کنکور دانشجو در واحد بین الملل سیستان و بلوچستان/ کتابتفکر انتقادی منتشر شد/ دانشکده علوم حدیث در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد

درخشش دانش پژوهان ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر/ ایران هشتم جهان شد
تیم ملی المپیاد کامپیوتر جمهوری اسلامی ایران در بیست و یکمین دوره المپیاد کامپیوتر در کشور بلغارستان که در روزهای 17تا 23 مردادماه جاری برگزار شد با کسب چهار مدال طلا و نقره درخشیدند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، در این مسابقات که با حضور دانش آموزانی از 83 کشور دنیا در بلغارستان برگزار شد تیم ایران به یک مدال طلا و سه مدال نقره دست یافت و تیم ایران به مقام هشتم جهان رسید.
از تیم ایران علی بابایی چشمه احمد رضایی از تهران به مدال طلا، پویا وحیدی فردوسی از مشهد و سهیل احسانی از ساری و فرشته خانی از نیشابور به مدال نقره دست یافتند.
در بیست و یکمین دوره المپیاد کامپیوتر تیمهای چین، آمریکا و ژاپن به ترتیب رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.
مدال آوران ایرانی بامداد روز یکشنبه به کشور بازخواهند گشت و در فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال قرار می گیرند.
****************************************************

تعیین تکلیف لایحه شرکت‌های دانش بنیان تا یک ماه آینده
 رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس شورای اسلامی از ارائه لایحه شرکت‌های دانش بنیان تا یک ماه آینده به کمیسیون آموزش و پس از آن به صحن علنی مجلس خبر داد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، اسفندیار اختیاری افزود: لایحه شرکت‌های دانش بنیان در کمیته پژوهش و فناوری مجلس در دست بررسی است و در مراحل پایانی به سرمی برد. از این رو پیش بینی می شود نهایتا پس از معرفی وزیران تا یک ماه آینده به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و پس از آن با قید یک فوریت به صحن علنی مجلس ارائه شود.
وی با اشاره به اظهارات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر پس گرفتن لایحه از مجلس در صورت تغییر اظهار داشت: محتوای لایحه که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است تغییری نکرده است اما بعد حمایتی آن تقویت و در کمیته پژوهش و فناوری مجلس مشکلات قانونی آن برطرف شده است.
رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس گفت: این لایحه با بررسی‌های به عمل آمده نسبت به قبل بیشتر قابلیت اجرایی پیدا کرده و به روح آن لطمه ای وارد نشده است.
****************************************************

جزئیات پذیرش بدون کنکور دانشجو در واحد بین الملل سیستان و بلوچستان
 دانشگاه سیستان بلوچستان برای سال تحصیلی 89 - 88 در رشته های کارشناسی ارشد در واحد بین الملل این دانشگاه در منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار دانشجوی خارج از کنکور می پذیرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، پذیرش دانشجو خارج از کنکور در واحد بین المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان در رشته های مهندسی شیمی گرایش طراحی فرایند، مهندسی عمران گرایش سازه، مدیریت فناوری اطلاعات و اقتصاد انجام می گیرد.
داوطلبان تحصیل در این واحد بین المللی تا 18 شهریورماه فرصت دارند مدارک خود را به این دانشگاه ارسال کنند. افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت
http://www.usb.ac.ir/inter مراجعه کنند.
در واحد بین المللی چابهار پذیرش دانشجو خارج از کنکور سراسری و از طریق مصاحبه علمی و ارزشیابی مدارک صورت می گیرد. تحصیل در این واحد بین المللی به صورت حضوری است. حداقل معدل برای دانش آموختگان دانشگاه‌های دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوی 13 و سایر دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیفات و فناوری 14 است و کلیه دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود.
شورای علمی واحد بین المللی دانشگاه سیستان و بلوچستان در منطقه آزاد چابهار بعد از وصول مدارک تحصیلی داوطلبان با توجه به سوابق آموزشی، پژوهشی، ریز نمرات و معدل، از داوطلبان حائز شرایط برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت می کند و نحوه پذیرش نهایی از میان داوطلبان حائز شرایط، بر اساس سوابق آموزشی و پژوهشی، معدل و امتیاز مصاحبه علمی خواهد بود. ضمنا داشتن گواهی پایان دوره کارشناسی معتبر و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری الزامی است.
کلیه پذیرفته شدگان مصاحبه به صورت مشروط ثبت نام می شوند و پذیرش هیچکس به صورت قطعی نیست. افرادی که موفق به گذراندن واحدهای زبان و دروس پیش نیاز تخصصی شوند به عنوان پذیرفته شده قطعی وارد دوره کارشناسی ارشد رشته مربوطه خواهند شد. در طی دوره کارشناسی ارشد امکان اعزام دانشجویان به دانشگاه‌های خارج از کشور طرف قرارداد با دانشگاه سیستان و بلوچستان خواهد بود.
****************************************************

"تفکر انتقادی" منتشر شد
کتاب "تفکر انتقادی: یک راهنمای فشرده" تألیف تریسی بوول و گری کمپ از سوی انتشارات تیلور و فرانسیس منتشر شده است.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از خبرگزاری مهر، کتاب در صدد است راه‌های تفکر صریح و انتقادی را به ما بیاموزد.
کتاب استدلال خوب کردن را هدف خود قرار داده و به همه روش‌ها و رویکردهایی نظر دارد که این نکته را هدف خود قرار داده‌اند.
کتاب به ابهام‌هایی که فراروی واژه‌هایی چون صدق و حقیقت و عقیده هستند هم توجه کرده است. کتاب در این راستا مجموعه‌ای از مثال‌های عینی و کاربردی را هم ارائه کرده است.
****************************************************

دانشکده علوم حدیث در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد
دانشکده علوم حدیث قم در مقطع دکترای تخصصی (PH.D) رشته مدرسی معارف اسلامی گرایش قرآن و متون اسلامی در سال تحصیلی 89-88 دانشجو می‌پذیرد.  
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نقل از مرکز خبر حوزه، داوطلبان تا پایان مرداد فرصت دارند جهت ثبت‌نام به پایگاه اینترنتی دانشکده به نشانی 
www.qom.hadith.ac.ir  و یا به کتابفروشی مدرسه دارالشفاء مراجعه نمایند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 7176253-0251 تماس بگیرند.


آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :