برگزاری نشست علمی « جایگاه فرا روان شناسی در روان شناسی اسلامی»

۲۷ دی ۱۳۹۴ | ۰۹:۴۷ کد : ۳۱۲۴۷ اخبار
تعداد بازدید:۲۵۳۱
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری انجمن روان شناسی اسلامی نشست علمی «جایگاه فرا روان شناسی در روان شناسی اسلامی» را در روز چهارشنبه 30 دی برگزار می کند.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، هدف از برگزاری این نشست علمی ارائه یک مفهوم روان شناختی مستکشف از قرآن و روایات و تلاشی در جهت شکل گیری تدریجی روان شناسی اسلامی است. 

   مصادیق فرا روان شناسی در قرآن در سطوح رفتاری، شخصیتی، ارتباطی، رشدی، و ....، حضور و کاربرد فرا روان شناسی در حیطه های مختلف، توضیح بعضی از مصادیق قرآنی آن، ارائه مصادیقی از فرا روان شناسی در روایات و تبیین علیّت در فرا روان شناسی از جمله محورهای این نشست علمی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد کاویانی استادیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.

   وی می کوشد در خلال این نشست به سئوالاتی نظیراین که فرا روان شناسی در روان شناسی اسلامی چه جایگاهی دارد؟، مصادیق فرا روان شناسی در قرآن کدام است؟ و کاربردهای فرا روان شناسی کدام است؟ پاسخی در خور ارائه دهد.

   شایان ذکر است دبیر علمی نشست یاد شده حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدصادق شجاعی استادیار گروه روان شناسی جامعه المصطفی (ص) العالمیه است که روز چهارشنبه 30 دی از ساعت 18 تا 20 در محل ساختمان انجمن های علمی حوزه علمیه قم به نشانی بلوار جمهوری، کوچه شماره 2 برگزار می شود.

آخرین ویرایش۲۸ دی ۱۳۹۴

نظر شما :