برگزاری جلسه نقد قبل از چاپ ویراست جدید کتاب «روش شناسی ترجمه قرآن»

۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۱:۵۵ کد : ۳۴۱۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۳۲۲
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه جلسه نقد قبل از چاپ ویراست جدید کتاب «روش شناسی ترجمه قرآن» را در روز شنبه 2 اردیبهشت ماه برگزار می کند.

   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، کتاب «روش شناسی ترجمه قرآن» برای اولین بار در سال1391 از سوی انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه چاپ و منتشر شد و به دلیل استقبال خوانندگان، مجددا در سال 1393 تجدید چاپ گردید. این کتاب اثری از حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن جواهری عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است.

   این اثر مشتمل بر مهم‌ترین مباحث نظری و کاربردی حوزه ترجمه است که بر اساس مقتضیات زبان‌شناسی ترجمه طراحی شده و متن مقدس قرآن در آن محوریت یافته است؛ از این‌رو به برخی مسائل اختصاصی قرآن نیز توجه شده که البته می‌تواند به ارتقای سطح ترجمه احادیث و به طور کلی متون مقدس نیز یاری رساند. کلیات، سبک‌ها و انواع ترجمه قرآن، مبانی ترجمه قرآن، اصول ترجمه قرآن، منابع ترجمه قرآن، فرایند ترجمه قرآن، تحلیل‌های تقابلی و مشکلات ساختاری هفت فصل این کتاب را تشکیل می دهند.

   نگارنده پس از گذشت 2 سال از چاپ دوم این اثر، ویراست جدیدی انجام داده است که روز شنبه 2 اردیبهشت از ساعت 11 تا 13 جلسه نقد قبل از چاپ آن برگزار می شود. حجج الاسلام والمسلمین علی اکبر بابایی دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و محمدعلی کوشا محقق حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد در این جلسه حضور دارند.

   جلسه یاد شده در سالن جلسات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، میدان علوم برگزار می شود و دبیر علمی آن حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی فتحی استادیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

آخرین ویرایش۲۹ فروردین ۱۳۹۶

نظر شما :