پذیرش مقاله عضو هئیت علمی پژوهشگاه در کنفرانس بین‌المللی مطالعات قرآنی(IQSA)

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۴ کد : ۳۶۸۲۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۲
مقاله حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی فتحی عضو هیئت علمی گروه قرآن پژوهی، با عنوان «معیاریه تفسیر القرآن و تحدیاتها (چالش‌های معیارپذیری تفسیر قرآن)» توسط کمیته علمی کنفرانس دوسالانه مطالعات قرآنی وابسته به انجمن بین‌المللی مطالعات قرآنی (IQSA) جهت ارائه در این کنفرانس مورد پذیرش قرار گرفت.

   این مقاله به بررسی چالش‌های اساسی پیش‌روی معیارپذیری تفسیر متون در سه مقوله معنا، زبان و روش می‌پردازد.

   گفتنی است انجمن بین‌المللی مطالعات قرآنی از جمله مجامع بین‌المللی معتبر در حوزه فعالیت‌های قرآنی است که اندیشمندان برجسته‌ای از کشورهای اسلامی، اروپا و آمریکا در حوزه مطالعات قرآنی در آن عضویت دارند و به صورت دوسimage.aspx?t=bank&n=%D9%81%D8%AA%D8%AD%DB%8C.JPGالانه با برگزاری رویدادی علمی‌بین‌المللی امکان تبادل آراء و جدیدترین یافته‌ها در این عرصه مهم و بنیادین از علوم اسلامی را در میان مولفان و اندیشمندان قرآنی سراسر دنیا فراهم می‌سازد.

   همچنین نشریه بین‌المللی «مطالعات قرآنی» وابسته به این انجمن توسط انتشارات Lockwood در آمریکا منتشر شده و برترین مقالات قرآنی در عرصه‌های معناشناسی، هرمنوتیک، روش شناسی فهم قرآن و رویکردهای زبان شناختی و ادبی قرآن را منتشر می‌کند.

   شایان ذکر است کنفرانس دوسالانه مطالعات قرآنی توسط انجمن بین‌المللی مطالعات قرآنی (IQSA) در شعبه دانشگاه New England آمریکا در شهر طنجه مراکش در تاریخ سوم و چهارم مردادماه سال آینده (1398) برگزار می‌شود.

آخرین ویرایش۲۷ اسفند ۱۳۹۷

نظر شما :