با ارائه سه تن از اساتید برجسته حوزه علوم انسانی

پیش نشست مناسبات علم دینی و برنامه درسی آموزش و پرورش برگزار می شود

چهارمین پیش نشست کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی ۱۳ مهرماه سال جاری با ارایه دکتر ملکی، معاون وزیر آموزش و پروش و دکتر فتحعلی خانی رئیس پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دکتر پارسانیا دانشیار دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۰۶ کد : ۳۷۲۰۰ اخبار
تعداد بازدید:۸۴۱
چهارمین پیش نشست از اولین کنفرانس مجازی بین‌المللی «نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفتگو تا تأسیس علوم دینی»با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تحت عنوان «مناسبات علم دینی و برنامه درسی آموزش و پرورش» برگزار می شود.​
پیش نشست مناسبات علم دینی و برنامه درسی آموزش و پرورش برگزار می شود


به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در این پیش نشست دکتر حسن ملکی استاد دانشگاه علامه طباطبایی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر حمید پارسانیا دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و دکتر محمد فتحعلی خانی رئیس پژوهشکده علوم اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، روز یکشنبه 13 مهرماه 1399 ساعت 10 الی 12 به ارائه دیدگاه در زمینه مناسبات علم دینی و برنامه درسی می‌پردازند. دبیر این نشست حجت الاسلام رضا ملائی است.
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به منظور توسعه علم دینی، جذب توانمندی‌های داخلی و خارجی در زمینه علم دینی، ایجاد فرصت گفتگو و تعامل بین اندیشمندان مختلف در حوزه روابط علم و دین و اشاعه علم دینی در حوزه علوم انسانی و با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف اقدام به برگزاری این کنفرانس کرده است.
نقش معرفت دینی در پارادایم‌های علوم انسانی (معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی، انسان‌شناسی، ارزش‌شناسی، روش‌شناسی)؛ معرفت دینی و رشته‌های مختلف علوم انسانی (علوم انسانی محض و علوم انسانی کاربردی)؛ وضعیت شناسی مطالعات دین و علوم انسانی، مطالعات دین و علوم انسانی در ایران، مطالعات دین و علوم انسانی در جهان؛ معنویت دینی و علوم انسانی؛ محورهای اساسی این کنفرانس هستند.
شایان ذکر است حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان رئیس و دکتر ابوالفضل گایینی به عنوان دبیر کنفرانس مجازی بین‌المللی «نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفتگو تا تأسیس علم دینی، فعالیت خواهند داشت.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتراز طریق ایمیل rhc@rihu.ac.ir در ارتباط بوده و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02532111204 تماس حاصل فرمایند.

آخرین ویرایش۱۲ مهر ۱۳۹۹

نظر شما :