خبر کنفرانس

سخنرانی رئیس کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۷ کد : ۳۷۴۴۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۵۰
آیت الله سید محمد غروی رئیس کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا، در مراسم افتتاحیه ضمن تشکر از اهالی قلم و عوامل کنفرانس درباره مسئله شر و نظام احسن مواردی را یادآور شدند. متن کامل سخنرانی ایشان در زیر آمده است:
سخنرانی رئیس کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا

بسم‌الله الرحمن الرحیم وصلی‌الله علی الانبیاء والمرسلین سیّما خاتمهم ابی‌القاسم محمد وعلی آله الطیبین الطاهرین.
خیر مقدم به همه آنانی که برای سلامت و معنویت خداسوی انسان‌ها تلاش می‌کنند و در این کنفرانس بین‌المللی «رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا» شرکت نموده‌اند. و به همة میهمانان که در واقع میزبانان ما هستند، سلام و درود می‌فرستم و از همه کسانی که با قلم و قدم خود و ارائه مقاله و سخنرانی ما را در این امر یاری رسانده‌اند، تشکر می‌کنم. تشکر از مسئولان پنل‌های روان‌شناسی، فلسفه و کلام و علوم اجتماعی و مسئولان بخش بین‌الملل و دیگر عزیزان و ریاست محترم پژوهشگاه و معاونت محترم پژوهش.
به اجمال در این عرصه عرض می‌کنم: اگر انسان جهان را عین وابستگی به خدا بداند، و آن را نظام احسن الهی بینگارد و انسان را گل سرسبد وجود که همه چیز برای او خلق شده، بداند و همه را خیر تلقی کند و شرّ موجود را لازمه نظام احسن تلقی کند و سبب آزمون الهی به حساب آورد، و خداوند را بر بندگان خود مهربان بداند، و بلایا و مصیبت‌ها و شرور نسبی را لازمه نظام احسن و خیر محسوب کند، و بداند خداوند جابر است و خیر بندگان خود را می‌خواهد و این مشکلات برای آزمون آنهاست که آنها را آبدیده‌تر می‌کند و فرصت‌های بهتری را برای آنان فراهم سازد و کسانی که دچار آسیب‌ها و مصیبت‌ها شده‌اند، خداوند در مجموع آنها را جبران می‌کند چه در این جهان و یا در جهان ابدی که همه ما به آن سو در حال حرکت هستیم، دید و فکرش نسبت به این مشکلات و بلایا عوض می‌شود و از سوی دیگر تلاش می‌کند این شرور را که لازمة‌ نظام احسن است و انسان‌ها را درگیر نموده است به حداقل برساند و وظیفه و امتحانی که در پیش‌روی اوست، به انجام برساند و از این آزمون بیشترین بهره‌برداری را برای خود و دیگران و جامعه خود و جامعه جهانی بردارد.
توجه دادن به معنی و ارزش متعالی، و هدفمند بودن جهان، و مدیریت آن توسط خداوند حکیم و مهربان، و اتکال بر او که خیرش را می‌خواهد و او را دوست می‌دارد، می‌تواند مرهمی باشد بر آلام او، و تحمّل سختی‌ها را برای او آسان‌تر می‌کند؛ از سویی دیگر انسان می‌تواند با جهت‌گیری درست با سلاح توکل و دعا بر ترس و اضطراب فائق آید. ترس و اضطراب و تسلیم روانی در برابر این ویروس جانکاه بیشترین نقش را در گرفتار شدن به این ویروس و بالاخره مبتلا گشتن به آن ایفا ‌کند، تجارب بالینی گسترده حاکی از آن است که ترس و اضطراب قدرت مقابله با این ویروس را از انسان می‌گیرد و زمینه ابتلای به آن را افزایش می‌دهد و در صورت گرفتار شدن به شبکه خطرناک آن، او را از پای درمی‌آورد.
در یک جمله: تفکر الهی صحیح نسبت به انسان و جهان و خلاصه نکردن زندگی به زندگی مادی زودگذر و توکل به خدای مهربان  نقشی بسیار مهم‌تر از برخی پروتکل‌های مادی و فیزیکی جهانی ایفا می‌کند. به هر صورت انتظار از این کنفرانس بین‌المللی ایفای نقش دانشمندان است که روشن سازند که چگونه می‌توان از پیامدهای شبکه جهانی کووید 19 رهید، و معنویت خداسو با توجه به همه جهات فردی و اجتماعی و فلسفی و روانی می‌تواند در این امر مؤثر باشد و از پیامدها و خطرات و آسیب‌ها جلوگیری کند و یا آن را به حدّاقل رساند.
بار دیگر از همه عزیزان شرکت‌کننده و دانشمندان دیگر کشورها که در این کنفرانس شرکت‌ کرده‌اند، تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از خداوند حکیم و مهربان خواستارم.

 

کلید واژه ها: کنفرانس بین المللی رهیافت معنویت خداسو در مواجهه با کرونا آیت الله غروی راد افتتاحیه

آخرین ویرایش۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظر شما :