با برگزاری اولین جلسه

شورای بین الملل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به صورت رسمی آغاز به کار نمود.

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۳۸۳۱۹ اخبار
تعداد بازدید:۸۵۴
شورای بین الملل پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به صورت رسمی آغاز به کار نمود.

به نقل از مرکز همکاری های علمی ملی - بین المللی و امور دانشجویان خارجی؛ با دستور حجه الاسلام والمسلمین دکتر محمدباقر سعیدی روشن؛ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مبنی بر تشکیل شورای بین الملل پژوهشگاه، اولین جلسه این شورا یکشنبه بیستم اسفند سال جاری برگزار شد.

سیاست گذاری و پیش بینی برنامه های عملیاتی به منظور تسهیل دستیابی پژوهشگاه به مرجعیت علمی در سطح منطقه ای و بین المللی، بهبود و ارتقاء جایگاه پژوهشگاه در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی و افزایش رویت پذیری، تعالی بخشیدن به اهداف و رسالت پژوهشگاه از سطح ملی به بین المللی، ارتقای کمی و کیفی مجموعه فعالیت های پژوهشگاه در سطوح منطقه‌ای و جهانی و برنامه ریزی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در مسیر بین المللی شدن و طراحی و تدوین الگوی مطلوب برای تحقق اهداف بین المللی پژوهشگاه از مهمترین اهداف شورای بین الملل پژوهشگاه ذکر شده است. توجه به دو بُعد حوزوی و دانشگاهی رسالت و مأموریت پژوهشگاه در فعالیت های بین المللی مورد تأکید قرار گرفته است.

در اولین جلسه شورا که با حضور اعضای هیأت رئیسه پژوهشگاه، روسای پژوهشکده های پژوهشگاه و سرپرست مرکز همکاری های علمی ملی و بین المللی و امور دانشجویان خارجی پژوهشگاه تشکیل شد، آئین نامه شورای بین الملل و ترکیب اعضای شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در نهایت آئین نامه شورا به تأیید اعضا رسید.

در ترکیب اعضای شورای بین الملل پژوهشگاه، حضور نمایندگان اعضای هیأت علمی پژوهشگاه و متخصصان آشنا با فرایندها و جریان های بین المللی در این عرصه تصریح شده است.

مقرر شده است، از ابتدای سال آتی، شورای بین الملل پژوهشگاه در راستای اهداف شورای پژوهشگاه و با اولویت دادن به شناسایی و حل مشکلات موجود در مسیر فعالیت های بین المللی پژوهشگاه، پیشنهاد زیرساخت ها، امکانات و فرایندهای متناسب و پیش بینی برنامه های عملیاتی برای حوزه های صفی وستادی پژوهشگاه با رویکرد تحقق اهداف بین المللی پژوهشگاه فعالیت خود را تداوم بخشد.

آخرین ویرایش۲۷ اسفند ۱۴۰۲

نظر شما :