خدمات اجتماعی دانش بنیان

۱۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۹ دستاوردهای فناوری
تعداد بازدید:۴۸۹۳
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به منظور رفع نیازهای جامعه با بهره گیری از ظرفیت های موجود، هم عرض با تولیدات پژوهشی به دنبال فعال نمودن ایده های فناورانه بوده است.
خدمات اجتماعی دانش بنیان

پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به منظور رفع نیازهای جامعه با بهره گیری از ظرفیت های موجود، هم عرض با تولیدات پژوهشی به دنبال فعال نمودن ایده های فناورانه بوده است.  کشف و هدایت ایده های فناورانه مبتنی بر پژوهش های علوم انسانی و حمایت از این ایده ها تا رسیدن به محصولات مورد نیاز جامعه، در سال 1398 با تاسیس مرکز فناوری تحقق یافت.
مرور برخی خدمات سامان یافته، حکایت از همت بلند مسئولان پژوهشگاه برای ورود به این عرصه دارد:

1.    تاسیس مرکز مشاوره تخصصی خانواده: این مرکز از سال 1396 به منظور ارائه خدمات مشاوره و روان درمانگری به گروه های مختلف جامعه، تاکنون در قم و تهران آغاز به کار نموده است.

2.    طرح کنترل آسیب های اجتماعی حاشیه نشینی استان هرمزگان: این طرح در قالب یک واحد فناور در پارک علم و فناوری استان هرمزگان از سال 1395 مشغول به فعالیت است و از دستاوردهای آن، کنترل طلاق و اعتیاد در محل اجرای طرح بوده است.

3.    طرح دفتر تسهیل گری حاشیه نشینی محله امین آباد قم: ایده این طرح از سال 1397 ، براساس نیاز استانداری قم و توانمندی های گروه جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، به منظور رفع آسیب های حاشیه نشینی شکل گرفته و تا اجرای میدانی توسعه یافته است.

4.    طرح مراقبت معنوی بیماران: این ایده به منظور ارائه خدمات مشاوره و مراقبت معنوی از بیماران، در قالب واحد فناور «سلامت نوید نیایش» از سال 1395 در مرکز رشد علوم انسانی پارک علم و فناوری استان قم، رشد یافته و در حال فعالیت و خدمت رسانی است.