حضور مسئولان مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۰ فروردین ۱۳۹۴ | ۱۰:۵۸ کد : ۲۵۰۳۱ اخبار
تعداد بازدید:۸۶۱
معاون پژوهشي و مدير گروه آينده پژوهشي مركز تحقيقات سياست علمي كشور در روز چهارشنبه 27 اسفند ماه سال گذشته از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازديد كردند.
   به گزارش واحد خبر روابط عمومي، در اين جلسه از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمين نظري رئيس پژوهشگاه، حجت الاسلام و المسلمين حكيميان معاون پژوهشي، آموزشي و فناوري، عبدالله توكلي معاون توسعه مديريت و منابع انساني، حجت الاسلام و المسلمين حسني مدير گروه فلسفه علوم انساني و محمدتقي موحد ابطحي سردبير فصلنامه روش شناسي علوم انساني  و از مركز تحقيقات سياست علمي كشور مهدي سجادي فر معاون پژوهشي و امير ناظمي مدير گروه آينده پژوهي حضور داشتند.
   در ابتداي اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين حكيميان پس از معرفي اجمالي پژوهشگاه موضوع تفاهم نامه همكاري بين دو مركز را بيان كرد و نسخه پيشنهادي پژوهشگاه با پيشنهاد سه بند ديگر توسط مركز تحقيقات سياست علمي كشور به تصويب مسئولين حاضر در جلسه رسيد.
    وي  همچنين به وضعيت طرح ملي مكاتب تفسيري و مشكل پديد آمده در ارتباط با بودجه تخصيص يافته اشاره كرد كه قرار شد در يك بازه زماني كوتاه، تلاشي توسط مركز تحقيقات سياست علمي كشور انجام گيرد تا بودجه تخصيص يافته و بلوكه شده آزاد و قابل استفاده شود و تخصيص بودجه هاي بعدي به نهايي شدن حامي 50 درصدي طرح موكول شود.
   سپس در ادامه جلسه محمدتقي موحد ابطحي به ضرورت انجام طرح ملي «آينده پژوهي علمي ديني» اشاره كرده و خواستار همكاري دو مركز در اجراي اين طرح شد. كه مقرر گرديد پس از مشخص شدن جزييات طرح و تهيه نسخه اوليه فاز صفر توسط وي، پس از اصلاح و تصويب به صورت مشترك براي بررسي و تصويب به شوراي عتف ارجاع شود.
   در ادامه اين جلسه عبداله توكلي معاون توسعه مديريت و منابع انساني و حجت الاسلام والمسلمين حسني مدير گروه فلسفه علوم انساني پژوهشگاه حوزه و دانشگاه درباره سابقه و اهميت طرح ملي «مديريت تحول علوم انساني» كه در دوره رياست پيشين مركز تحقيقات سياست علمي كشور از سوي پژوهشگاه به شوراي عتف ارسال شده بود مطالبي را بيان كردندكه در نتيجه مصوب شد مجددا اين طرح  از سوي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پس از مشخص شدن ابعاد مختلف طرح ملي «آينده پژوهي علم ديني» و نسبت آن با طرح «مديريت تحول علوم انساني» دنبال شود.
   سپس محمد تقي موحد ابطحي سردبير فصلنامه علمي پژوهشي روش شناسي درباره اهميت و قابليت دو مركز براي اجراي طرح «اخلاق علم ديني» توضيحاتي داد كه قرار شد حجت الاسلام و المسلمين حسني تا ابتداي ارديبهشت طرح نامه اوليه را آماده و به گروه اخلاق علم مركز تحقيقات ارسال نمايد.
   همچنين حجت الاسلام و المسلمين حكيميان معاون پژوهشي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به بند ديگري از دستور جلسه همكاري پژوهشگاه با دبيرخانه شوراي عتف در ارزيابي طرح نامه ها و طرح هاي ارسالي به اين شورا در حوزه علوم انساني اشاره كرد كه قرار شد تفاهم نامه اي بين پژوهشگاه و دبيرخانه شوراي عتف با امضاي دبيران پنج كميسيون انجام گيرد و هر سال درصدي از طرح نامه ها و طرح هاي حوزه علوم انساني و اسلامي جهت ارزيابي به پژوهشگاه واگذار شود.
   در اين جلسه همچنين مقرر شد دو مركز در ابتداي سال 94 فهرستي از طرح هاي در دست انجام و نهايي شده خود را به اطلاع هم برسانند تا با توجه به اهداف، علاقمندي ها و توانايي هاي خود، جهت شراكت در اجراي طرح يا نشر آثار تصميم گيري و برنامه ريزي كنند.
   تبادل مجموعه آثار و نشريات منتشره دو مركز نيز از ديگر مصوبات اين جلسه بود.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :