انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه الزیتونیه تونس با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۰۸ دی ۱۳۹۳ | ۱۰:۵۶ کد : ۲۵۰۶۶ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۷۸
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه های مذاهب اسلامی، ادیان و مذاهب، دانشگاه قم، دانشگاه علوم قرآنی، جامعه المصطفی العالمیه و پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی با دانشگاه الزیتونیه تونس تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.
  
به گزارش واحد خبر روابط عمومی، این تفاهم نامه در حاشیه برگزاری اولین نشست هم اندیشی روسای مراکز فوق با رئیس دانشگاه الزیتونیه تونس منعقد شد.
 
 این تفاهم نامه که با عنوان «تفاهم نامه همکاری های علمی در زمینه ایجاد همزیستی مسالمت آمیز و نفی افراط گرایی مذهبی » منعقد شد بر انجام فعالیت های علمی پژوهشی و آموزشی مشترک میان طرفین در زمینه ایجاد همگرایی میان فرق مذهبی در اسلام، ترویج فرهنگ تسامح و تفاهم میان اقوام و ملت های مسلمان و تنظیم نظریه اسلامی پیرامون زندگی مسالمت آمیز و همچنین ماهیت فطری و اخلاقی اسلام تأکید دارد.
  
گسترش همکاری های علمی میان طرفین از طریق انجام پژوهش های مشترک، برگزاری دوره های آموزشی و تدوین متون درسی مرتبط، برگزاری همایش ها، نشست ها و کارگاه های آموزشی، تبادل اساتید و دانشجویان و همچنین همکاری در زمینه ترجمه آثار و مبادله کتب و مجلات از جمله محورهای همکاری قید شده در این تفاهم نامه است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :