ارائه مقاله دانشجوی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در سمیناری با موضوع تعلیم و تربیت در لهستان

۰۳ دی ۱۳۹۳ | ۰۸:۵۴ کد : ۲۵۰۶۷ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۰۵
سيّد مصطفي مير فندرسكي دانشجوي دوره ارشد رشته علوم قرآن و حديث پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با ارائه مقاله اي با عنوان «آموزه هاي قرآن كريم در تأكيد بر انديشيدن و نقش آن در تربيت اسلامي» در سمينار ايراني لهستاني تعليم و تربيت در كشور لهستان شركت كرد.
اين كنفرانس از 6 تا 12 دسامبر (15 – 21 آذرماه) در دانشگاه وروسلاو واقع در شهر وروسلاو لهستان برگزار شد.
وي در اين مقاله كه زير نظر حجت الاسلام و المسلمين علي فتحي استاديار گروه قرآن پژوهي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تدوين شده است بدنبال مشخص كردن جايگاه و اهميت انديشه، محورهاي آن بر مبناي قرآن و نتايج آن در تربيت اسلامي مانند خداشناسي و خودشناسي است.
در چكيده اين مقاله مي خوانيم انسان موجوديست داراي قوه ي تفكر و تعقل. اين ويژگي خاص او را از ديگر مخلوقات متمايز مي كند. انديشه صحيح، رفتارهاي شخصي و اجتماعي را شكل مي دهد. لذا اسلام تاكيد زيادي بر تفكر دارد كه نقش محوري در تعليم و تربيت اسلامي ايفا مي كند. طبق آموزه هاي اسلام همه ي موضوعات ارزش انديشيدن را ندارند. از آنجايي كه دين اسلام آخرين دين الهي و كامل ترين دين در تمام ابعاد زندگي فردي و اجتماعي است، چهارچوبي را براي ارتقاء و بهره وري بيشتر انديشه بنا كرده است. هدف از اين مقاله مشخص كردن جايگاه و اهميت انديشه، محورهاي آن بر مبناي قرآن و نتايج آن در تربيت اسلامي مانند خداشناسي و خودشناسي مي باشد. در پايان، مطالب عنوان شده در مقاله با يكي از معضلات كنوني جامعه بشري تطبيق داده شده است.
 
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :