نشست علمی «بررسی و نقد التفسیر الاثری الجامع»

۱۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۱۴ کد : ۲۵۱۳۳ اخبار
تعداد بازدید:۶۸۸
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری مرکز تخصصی تفسیر نشست علمی «بررسی و نقد التفسیر الاثری الجامع» را امروز سه شنبه 13 خرداد برگزار می نماید.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی، بنا بر اعلان گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه هدف از برگزاری این نشست علمی، آشنایی طلاب و پژوهشگران علوم قرآنی با نقاط قوت و ضعف کتاب «التفسیر الاثری الجامع» است.
نقد برخی از مبانی استاد معرفت در التفسیر الاثری الجامع و نقد روش تفسیری استاد معرفت در تفسیر آیات از محورهای اصلی این نشست علمی است که توسط حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستمی نژاد عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(صلوات الله علیه) العالمیه ارائه می شود و حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر بابایی دانشیار گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز به عنوان ناقد در جلسه مزبور حضور دارد.
سئوالاتی نظیر، در تفسیر آیات قرآن چه مقدار می توان به آرای صحابه و تابعین استناد کرد؟ آیا نقل روایات معصومین (علیهم السلام) در ردیف آثار صحابه و تابعین از کتاب های اهل سنت، روشی صحیح در تفسیر قرآن است؟ چرا؟ و نهایتاً آیا نقل روایات و آثار تفسیری بدون بررسی سندی، روشی معتبر درتفسیر قرآن می تواند باشد؟ از جمله سئوالاتی است که ارائه کنندگان سعی می کنند در خلال این نشست علمی بدان ها پاسخی درخور بدهند.
نشست علمی یاد شده امروز سه شنبه 13 خرداد از ساعت 18 تا 20 در مرکز تخصصی تفسیر به نشانی قم، خیابان صفائیه، کوچه آمار، مدرسه امام حسین (علیه السلام) برگزار می شود و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :