بازدید معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۱۱ دی ۱۳۹۲ | ۰۹:۲۱ کد : ۲۵۱۹۲ اخبار
تعداد بازدید:۶۱۲
 صبح روز دوشنبه 9 دي ماه، دكتر وحيد احمدي، معاون پژوهش و فنّاوري وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري به همراه تعدادي از مديران كل اين معاونت از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ديدار كرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومي، معاون پژوهشي وزارت علوم در اولين سفرش به قم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را به عنوان اولين مركزي كه مورد بازديد قرار مي دهد؛ انتخاب كرد.
دكتر وحيد احمدي در جلسه اي كه در حاشيه اين ديدار با تعدادي از مسئولان پژوهشگاه داشت، افزود: عنوان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مقدس است و رسالتي را كه بردوش گرفته سخت است.
معاون پژوهشي وزارت علوم در بخشي ديگر از سخنان خود، به مشكلات موجود در حوزه پژوهش كشور اشاره داشت و گفت: مشكل تاريخي كه ما داريم اين است كه به علم به عنوان «پرستيژ» نگاه مي شود نه وسيله اي براي «حل مسأله» و توليد علم نه به معناي توليد مقاله، بلكه به معناي توليد ثروت است و تا زماني كه پژوهش تبديل به ثروت نشود نمي تواند منشاء تحوّل باشد.
 ايشان در بخشي ديگر از سخنان خود به كاستي هاي موجود در آيين نامه هاي مربوط به اعضاي هيأت علمي پژوهشي اشاره كرد و از شروع اصلاحات در اين زمينه خبر داد.
دبير شوراي عالي عتف اشاره داشت كه در گذشته ما در بسياري از گرايش هاي علوم انساني مانند تاريخ، ادبيات و ... توليد كننده علم بوده ايم لذا اكنون با توجه اهميت تحوّل در علوم انساني مي بايست در توليد و توسعه اين رشته ها و ساير گرايش هاي علوم انساني انفجاري علم كنيم.
وي همچنين از برنامه هاي معاونت پژوهش و فنّاوري در حوزه علوم انساني خبر داد و گفت: يكي از تصميماتي  كه در شوراي معاونين وزارت علوم اتخاذ گرديده، پيش بيني برگزاري يك مجموعه سمينارهايي با موضوع «چالش هاي پژوهش و برنامه هاي پيش رو در علوم انساني» است كه مي تواند با محوريت پژوهشگاه ها و مراكز پژوهشي فعّال در اين موضوع، نظير پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزارشود.
لازم به يادآوري است كه در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام و المسلمين دكتر سعيدي روشن رئيس پژوهشگاه  حوزه و دانشگاه ضمن خير مقدم به معاون پژوهشي وزارت علوم و هيأت همراه، به معرفي پژوهشگاه پرداخت و در ادامه معاونين، رؤساي پژوهشكده ها و مديران گروه هاي پژوهشي حاضر در جلسه به طرح ديدگاها و سئوالاتي در خصوص مشكلات موجود پرداختند.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :