برگزاری نشست علمی آسیب شناسی فقه پژوهی در تأمین اجتماعی

۱۸ آذر ۱۳۹۲ | ۱۰:۱۹ کد : ۲۵۲۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۷۷۷
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمي آسيب شناسي فقه پژوهي در تأمين اجتماعي را روز پنج شنبه 21 آذر برگزار مي نمايد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومي، بنابر اعلان گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاري اين نشست علمي، تبيين موضوع و ماهيت تأمين اجتماعي جديد و اشكالات آن است تا تمايزات بيمه‌هاي اجتماعي با بيمه‌هاي تجاري را آشكار نموده و با بازگويي اهم مسائل و چالش هاي فقهي تأمين اجتماعي، ضرورت ورود جدي‌تر فقه به اين عرصه را تبيين نمايد.
در اين نشست اين فرضيه دنبال مي شود كه ادبيات موجود فقهي به ويژه در فقه اماميه، به دليل عدم شناخت صحيح از ماهيت تأمين اجتماعي جديد و يكسان انگاري بيمه‌هاي اجتماعي با بيمه‌هاي تجاري، با نوعي تقليل نگري در شأن ومنزلت اين مسئله مواجه است.
 تبيين ماهيت طرح هاي بيمه اي تأمين اجتماعي، مقايسه بيمه هاي تجاري و اجتماعي از ديدگاه فقه شيعه و سني، كاستي هاي فقه پژوهي درتأمين اجتماعي و بايسته هاي فقه پژوهي در تأمين اجتماعي به عنوان محورهاي اين جلسه علمي است كه توسط حجت الاسلام و المسلمين دكتر سيّدرضا حسيني استاديار گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه مي شود.
گفتني است حجت الاسلام و المسلمين حسن­آقا نظري استاد گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد در نشست ياد شده كه در روز پنج شنبه 21 آذر از ساعت 10.30 تا 12 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار مي شود؛ حضور دارد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :