برگزاری جلسه نقد کتاب «مقدمه علم حقوق با رویکرد به حقوق ایران و اسلام»

۱۰ آذر ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۵ کد : ۲۵۲۰۵ اخبار
تعداد بازدید:۸۸۳
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همكاري دانشگاه پيام نور استان سمنان جلسه نقد كتاب «مقدمه علم حقوق با رويكرد به حقوق ايران و اسلام» را در روز دوشنبه 11 آذر برگزار مي نمايد.
كتاب «مقدمه علم حقوق با رويكرد به حقوق ايران و اسلام» اثر حجت الاسلام و المسلمين مصطفي دانش پژوه استاديار گروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه كه به عنوان منبع درسي رشته حقوق براي دانشجويان دانشگاه پيام نور است در جلسه نقدي با حضور اساتيد و حقوقدانان دانشگاه هاي استان سمنان در دانشگاه پيام نور به نقد كشيده مي شود.
در چكيده معرفي اين اثر كه در آستانه چاپ دهم قرار دارد؛ آمده است: لازم است دانشجويان تازه ‌واردِ رشتة‌ حقوق، در آغاز تحصيل به صورت كلي و اجمالي با «علم حقوق» آشنا شوند تا ادامة راه را با روشني و استواري بپيمايند. در اين كتاب تلاش شده است با استفاده از تجارب گذشته، اثري فراهم آيد كه از امتيازهاي آثار پيشين برخوردار و از كاستي هاي آنها پيراسته باشد. بدين منظور نخست، پژوهشي پر دامنه و گسترده در دو جلد با عنوان «حقوق شناسي عمومي» فراهم گشت، سپس با تلخيص آن، كتاب حاضر تهيه گرديد و پس از چند دوره تدريس آزمايشي، هم اينك به محضر اساتيد محترم و دانشجويان گرامي تقديم مي شود. از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين اثر، يكي پيراستگي آن از مطالبي است كه كمتر به «مقدمه علم حقوق» مربوط مي شود و بيشتر به يكي از شاخه هاي علم حقوق اختصاص دارد. ويژگي ديگر، رعايت نظم منطقي بحث ها و سرفصل ها و سير مطالب از ساده و آسان به پيچيده و دشوار است. ويژگي سوم، توجه لازم به «حقوق اسلام» به عنوان سنگ بناي حقوق، در جمهوري اسلامي ايران است.    
گفتني است جلسه نقد كتاب يادشده روز دوشنبه 11 آذر از ساعت 9 تا 12 در سالن اجتماعات دانشگاه پيام نور استان سمنان برگزار مي شود و شركت كليه علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :