پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می تواند بازوی اجرایی شورای تحوّل علوم انسانی باشد

۱۰ آذر ۱۳۹۲ | ۰۸:۱۹ کد : ۲۵۲۰۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۸۰
حجت الاسلام و المسلمين محمديان رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها صبح روز پنج شنبه 7 آذر از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازديد كرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومي، در ابتداي اين ديدار كه با حضور اعضاي شوراي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد ابتدا حجت الاسلام و المسلمين دكتر سعيدي روشن رئيس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به تفصيل پژوهشگاه را معرفي نمود و سپس حجت الاسلام و المسلمين محمديان فعاليت هاي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها را تشريح كرد.
حجت الاسلام و المسلمين محمديان عنوان كرد: فعاليت هاي نهاد در دوبخش نهادي و كلان آموزش عالي است كه در بخش فعاليت هاي نهادي، برپايي دوره هاي دانش افزايي اساتيد به عنوان يك اقدام قابل توجه، بسيار مورد استقبال اساتيد دانشگاه ها قرار گرفته است و هر سال در ماه مبارك رمضان برگزار مي شود و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مي تواند در دو بخش تأمين اساتيد مورد نياز كه حتما بايست از نخبگان حوزوي باشند و همچنين محتواي دروس اين دوره ها كمك به سزايي به نهاد ارائه دهد.
عضو شوراي تحوّل علوم انساني همچنين افزود: نگراني اصلي ما علوم انساني و زيرساخت هاي آن است كه دارد متدين ترين بچه هاي ما را مورد آماج قرار مي دهد و براي اصلاح اين وضعيت نگاه همه به حوزه هاست بنابراين انتظار ويژه اي از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در اين باره مي رود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در اين خصوص ضمن اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته توسط شوراي تحوّل علوم انساني گفت: در شوراي تحوّل علوم انساني كارگروهاي متعددي شكل گرفته است كه تاكنون در دو رشته علوم سياسي و روان شناسي نيز، به تدوين سرفصل ها در مقطع كارشناسي منتج شده است
حجت الاسلام و المسلمين محمديان در ادامه، درباره نقش پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در موضوع تحوّل علوم انساني گفت:پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مي تواند به عنوان بازوي اجرايي شوراي تحوّل قرار گرفته و ضمن همكاري با كارگروهاي اين شورا، با جهت دهي اولويت هاي پژوهشي خود به تدوين محتواي مورد نياز علوم انساني اقدام نمايد.
 رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها در پايان، خواستار همكاري پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در به روز رساني محتواي دورس معارف اسلامي دانشگاه ها و دوره هاي دانش افزايي شد.
در پايان اين ديدار مقرر شد تفاهم نامه همكاري ميان پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها منعقد شود كه يكي از بندهاي آن نيز همكاري نهاد در معرفي و ارائه آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در دانشگاه هاست.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :