همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در برگزاری کنفرانس اسلام شناسی مسکو

۰۹ مهر ۱۳۹۲ | ۱۱:۱۵ کد : ۲۵۲۳۲ اخبار
تعداد بازدید:۶۴۹
دكترعلي شيرواني عضو هيئت علمي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در كنفرانس سازماندهي راهبردي مفاهيم در فرهنگ اسلامي مسكو
كنفرانس «سازماندهي راهبردي مفاهيم در فرهنگ اسلامي» 26 و 27 سپتامبر(4 و 5 مهر) در محل انستيتو فلسفه مسكو برگزار شد.
   به گزارش واحد خبر روابط عمومي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، اين كنفرانس به ابتكار بنياد مطالعات اسلامي مسكو و با همكاري انستيتو فلسفه آكادمي علوم روسيه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه برگزارشد.
   حجت الاسلام و المسلمين دكترعلي شيرواني عضو هيئت علمي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمين دكترعبدالحسين خسروپناه رئيس مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه و دكترشهرام پازوكي عضو هيئت علمي مؤسسه پژوهشي حكمت و فلسفه، سه تن از اساتيد ايراني حاضر در كنفرانس بودند.
   علاوه بر سخنرانان ايراني كنفرانس، بيست سخنران ديگر ديدگاه­هاي خود را در باره موضوعاتي نظير«ظاهر و باطن»، «تشبيه و تنزيه» و «تأويل و تفسير» از زواياي مختلف مطرح كرده و به بحث و گفتگو نشستند.از جمله اين افراد مي توان به آندره اسميرنف، لئونيد سوكيانين، دميتري فرالو، يانيس اشوتس، ميثم الجنابي، روزانا پسخو، الشاد نصيراف، يوگنيا فرالووا و ناتاليا پريگارينا اشاره داشت.
دكترعلي شيرواني عضو هيئت علمي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در كنفرانس سازماندهي راهبردي مفاهيم در فرهنگ اسلامي مسكو
  



گفتني است در مراسم افتتاحيه اين كنفرانس، عليرضا صانعي كاردار سفارت ايران در روسيه بر اهميت تلاش هاي علمي متفكران در ساخت فرهنگ بشري و حمايت ايران از پروژه هاي پژوهشي در حوزه اسلام شناسي تأكيدكرد.
    همچنين حميد هادوي رئيس بنياد مطالعات اسلامي مسكو، از اهتمام اين بنياد به حمايت از پروژه­هاي تحقيقاتي در حوزه فرهنگ و علوم اسلامي و توسعه اسلام شناسي در روسيه خبر داد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :