طرح ملی «نقد و بررسی جریان های تفسیری قرآن کریم» به تصویب رسید

۱۵ تیر ۱۳۹۲ | ۰۸:۵۳ کد : ۲۵۲۵۹ اخبار
تعداد بازدید:۶۱۳
طرح ملی «نقد و بررسی جریان های تفسیری قرآن کریم» در یکصد و سومین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) که در روز چهارشنبه 12 تیرماه برگزار شد به تصویب نهایی رسید.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این طرح با محوریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و همکاری دانشگاه های تهران، اصفهان، جامعه المصطفی(ص) العالمیه، دانشگاه کاشان و قم تحت نظارت کمیسیون تخصصی علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر شورای عتف اجرا می شود.
بنا بر این گزارش، حوزه فهم و تفسیر قرآن درمیان انواع و گونه های مواجهه با این موضوع، حوزه ای مهم و دراز دامن است که همواره مایه دل مشغولی قرآن پژوهان و دین پژوهان بوده است فراز و فرودها و ضعف و قوت ها و سکون و تلاطم های جریان پرقدرت تفسیر قرآن در طول تاریخ، اینک برای ما قابل مشاهده است و رسالت ما را در انتخاب راه درست تفسیر ونقد و پالایش خلل ها و آسیب های گذشته خطیر و سنگین می سازد. طرح ملی فوق در این مسیر گام بر می دارد.
بازشناسی جریان های مهم تفسیری و فراز و فرود آن ها، بررسی و تحلیل آسیب ها و علل و ریشه های آن، تأکید بر مؤلفه های مثبت و قابل دفاع در نظریه تفسیری هر جریان و ارائه الگوی کارآمد و جامع در فهم و تفسیر قرآن و بررسی تأثیر جریان های مختلف تفسیری در علوم انسانی در راستای موضوع تحول قرآن بنیان علوم انسانی از اهداف چهارگانه این طرح ملی نامبرده می شود.  
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :