برگزاری نشست علمی «علیّت و علم تاریخ»‌ در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۲۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۲:۱۰ کد : ۲۵۲۶۹ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۳۷
گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری گروه تاریخ اسلام این پژوهشگاه نشست علمی «علیّت و علم تاریخ» را روز چهارشنبه 29 خرداد برگزار می کند.
   به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست، توسعه مطالعات میان رشته ای، امکان سنجی ورود پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به مطالعات فلسفی در قلمرو تاریخ و فعالیت های مشترک میان گروه های پژوهشی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ذکر شده است.
   قلمروهایی از تاریخ پژوهی که از نظریه های علیت تأثیر پذیری دارند به عنوان محور اصلی این نشست علمی مطرح است.
    سئوالاتی مانند آیا تفاوت نظریه های علیت به تأثیر گذاری های متفاوت در علم تاریخ می انجامد؟ و نقش علوم تجربی در اجتهاد تاریخی چست؟ از جمله پرسش هایی است که در این نشست علمی دکتر محمد فتحعلی خانی عضو هیأت علمی گروه فلسفه و کلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین سعید بهمنی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان سخنران و ارائه کننده بحث، می کوشند بدان ها پاسخی درخور بدهند.
   همچنین دبیر نشست یاد شده سید ضیاءالدین میرمحمدی است که روز چهارشنبه 29 خرداد از ساعت 11 تا 12.30 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه واقع در قم پردیسان، بلوار دانشگاه  برگزار می شود و شرکت عموم علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :