حضور معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۲ کد : ۲۵۳۰۰ اخبار
تعداد بازدید:۵۸۷
عصر روز دوشنبه دکتر مهدی ن‍ژاد نوری، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه تعدادی از مدیران کل این معاونت از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دکتر مهدی نژاد در جلسه ای که در حاشیه این دیدار با مسئولان پژوهشگاه داشت، افزود: در این یکی دوسال اخیر اتفاقات خوبی برای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه رقم خورده است. محوریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بحث تحول علوم انسانی در وزارت علوم، اخذ مجوز تشکیل هیأت امنای مستقل، اتمام بخش اعظم ساخت وسازها و انتخاب رئیس جدید از جمله رویدادهای مهم پژوهشگاه بوده است.
معاون پژوهشی وزارت علوم در بخشی دیگر از سخنان به چند محور اشاره کردکه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می تواند فعالیت های خود را بر اساس آن با قوت بیشتری ادامه دهد. بنا به اظهارات وی، یکی از محوری ترین فعالیت های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تولید علم فاخر با اولویت تحول در علوم انسانی در دانشگاه ها است که البته انتظار می رود مدخلیت اصلی و مدیریت این موضوع با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه باشد محور بعدی، همکاری پژوهشگاه با حوزه کاربرد است سازمان ها و نهادهای نظیر صدا و سیما، وزارت خانه های مختلف، نیروها مسلح و ... خواهان انجام تحقیقات و پژوهش هایی در زمینه های کاربردی هستند تحقیقاتی نظیر سبک زندگی که با توجه به توانایی و پتانسیل موجود در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه امکان انجام آن فراهم است. محور دیگر، همکاری پژوهشگاه با سایر مؤسسات علمی کشور است و پژوهشگاه می تواند در برخی رشته ها به عنوان قطب علمی مطرح باشد و با سایر مراکز در زمینه های مختلف مانند تبادل استاد، برگزاری دوره های مشترک، نشریات و سایر فعالیت های علمی پژوهشی تفاهم نامه های مشترک همکار ی منعقد کند. تقویت ارتباطات بین الملل جهت ترویج علم دینی از دیگر محورهای فعالیت پژوهشگاه می تواند باشد.
در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولان پژوهشگاه مسائل و مشکلات موجود را مطرح کردند که معاون پژوهشی وزارت علوم بدان ها پاسخ گفت و  قول مرتفع نمودن بخشی از آن ها را داد.   
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :