پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یکی از ارکان تحوّلات علمی و فرهنگی کشور است

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۱:۵۵ کد : ۲۵۳۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۶۱۲
روز گذشته دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به همراه هیأتی از معاونین و رؤسای برخی از کمیسیون های این شورا از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدیدکرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدی روشن ضمن خیر مقدم به مهمانان به معرفی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه پرداخت. وی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را مجموعه ای متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای اهداف شورای انقلاب فرهنگی دانست.
 دکتر سعیدی روشن با اشاره به حضورتعدادی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در کمیسیون ها و کارگروه های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار، استفاده از ظرفیت های موجود در دو مرکز جهت افزایش همکاری ها و همچنین گره گشایی این شورا از برخی از مشکلات پژوهشگاه شد.
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بخشی دیگر از سخنان خود، توانمندهای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: با این توانایی ها این پژوهشگاه ظرفیت این را داردکه به عنوان عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.
سپس دکتر مخبر دزفولی با بیان اینکه با توجه به سابقه ای که از حضور در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد نسبت به پژوهشگاه حوزه و دانشگاه (دفتر همکاری حوزه و دانشگاه) علاقه خاص و دیرینی دارد، به آسیب شناسی این مسئله پرداخت؛که چرا پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با این سابقه طولانی و درخشان که واقعاً در کشور بی نظیر است؛ نتوانسته به جایگاه درخور شأن خود در کشور دست پیدا کند. وی واگذاری پژوهشگاه به سازمان سمت در برهه ای از زمان را دلیل این موضوع ذکر کرد و افزود: خوشبختانه پس از تجدید ساختار، پژوهشگاه به سرعت به باسازی و پیشرفت خود همت گمارد و اکنون پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یکی از ارکان تحولات علمی و فرهنگی کشور است و البته توقعی هم که از این مرکز می رود در همین سطح است.   
ایشان در بخشی از سخنان خود، به حضور فعال پ‍ژوهشگاه حوزه دانشگاه در تهیه سند فلسفه تعلیم و تربیت، سبک زندگی و شورای تخصصی متون دانشگاهی اشاره کرد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :