بازدید هیأتی از فرهیختگان و نخبگان آلمانی از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۲۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۴۹ کد : ۲۵۳۱۳ اخبار
تعداد بازدید:۹۰۷
عصر روز پنج شنبه 29 فروردین ماه  هیأتی از فرهیختگان و نخبگان آلمانی که در جمع آن ها تعدادی از اسلام شناسان اروپایی حضور داشتند؛ از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کردند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ این هیأت که به دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ایران به سر می برد  با حضور در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با فعالیت های پژوهشگاه و همچنین روش های پژوهش و موضوعات پژوهشی آن آشنا شدند.
هیأت آلمانی متشکل از پروفسور «جسیکا گیناهچ» استاد تاریخ بین الملل و صلح و مطالعات جنگ از دانشکده اسلام شناسی دانشگاه کلن آلمان، دکتر «زابینه هیرات» استاد تاریخ هنر و عضو بنیاد میراث فرهنگی پروس آلمان، پروفسور دکتر «آلبرشت هوف هاینس» استاد شرق شناسی و اسلام شناسی دانشگاه اسلو در نروژ، دکتر «سید مهدی حسنی ریاضی» استاد ایران شناسی و زبان فارسی دانشگاه کلن آلمان، دکتر «گونتر اورت» استاد اسلام شناسی دانشگاه درسدن آلمان و «الهاکام سوخنی» کارشناس ارشد اسلام شناسی دانشگاه اوسنابروگ آلمان بود.
در این دیدار، از طرف پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدی روشن، رئیس پژوهشگاه،‌آیت الله غروی، رئیس پژوهشکده علوم رفتاری، حجت الاسلام و المسلمین حسن آقانظری، رئیس پژوهشکده علوم اجتماعی، دکتر محمد فتحعلی خانی، رئیس پژوهشکده علوم اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید هادی عربی، معاون پژوهش، آموزش و فناوری و دکتر عبدالله توکلی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور داشتند.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدی روشن ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، به اختصار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را معرفی کرد، سپس رؤسای پژوهشکده های علوم رفتاری، اسلامی و اجتماعی پیرامون فعالیت های پژوهشکده های مزبور گزارش مختصری ارائه نمودند.
در ادامه بازدید کنندگان با ابراز خشنودی از حضور در شهر قم به عنوان مرکز علم شیعی، سئوالاتی در خصوص مسائل فلسفی و دیدگاه اسلام پیرامون صلح، خلقت انسان و هنر مطرح نمودند که با پاسخ طرف مقابل همراه بود.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :