نشست علمی «درنگی در علم آگوستینی»

۱۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۱۸ کد : ۲۵۳۳۰ اخبار
تعداد بازدید:۶۸۵
گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، نشست علمی«درنگی در علم آگوستینی( ارزیابی دیدگاه آلوین پلانتینگا در علم دینی ) » را در روز چهارشنبه 16 اسفند برگزار می کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست، تبیین و سنجش نظریه علم دینی از دیدگاه آلوین پلانتینگا است که توسط سید محمد تقی مدرسی محقق همکارپژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.
چیستی، سنجش و نقد دیدگاه علم آگوستینی از محورهای این نشست علمی است که سید محمدتقی مدرسی بنا دارد در این جلسه بدان بپردازد، براساس برداشت  وی، الوین پلانتینگا ظاهراً برخی از باورهای دینی را با برخی از یافته های علم امروزی متعارض می یابد، از این رو پیشنهاد می کند برای آن که هم علم بتواند اشتباهات تفسیری ما را از متون دینی تصحیح کند و هم دین راهنمای علم در پرهیز از یکی انگاشتن نظریه های علمی با حقیقت شود، باید به علمی روی آوریم که از هرآن چه می دانیم بهره ببرد؛ خواه آموزه ها و باورهای دینی، خواه داده های تجربی و یافته های علمی
نشست یاد شده  در روز چهارشنبه 16 اسفند از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به آدرس قم، پردیسان،بلوار دانشگاه برگزار می شود. و شرکت در آن برای کلیه علاقه مندان آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :