«طرح تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر» در یک نشست علمی بررسی می شود

۲۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۳ کد : ۲۵۳۳۷ اخبار
تعداد بازدید:۵۴۱
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) نشست علمی «بررسی طرح تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر» را در روز چهارشنبه 25 بهمن برگزار می کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست علمی، ارائه طرحی برای اجرایی شدن اصل هشتم قانون اساسی و نیز کمک به نمایندگان مجلس در تکمیل طرح امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده است و انتظار می رود سبب تکمیل و تنقیح مباحث مربوط به تشکیلاتی که باید متولی سیاستگذاری، برنامه ریزی و ساماندهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باشد؛ شود.
مبانی تأسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر، ساختار تشکیلاتی و شرح وظایف آن از جمله محورهای نشست علمی فوق است.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد ورعی از اعضای هیأت علمی گروه حقوق اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد احمدی عضوهیأت علمی دانشگاه پیام نور بنا دارند در خلال این نشست به این سئوالات پاسخ دهند:
چه دلائلی برای لزوم تأسیس سازمانی با هدف سیاستگذاری و برنامه ریزی در امر به معروف وجود دارد؟ مناسب ترین ساختار تشکیلاتی برای چنین سازمانی چیست؟ قلمرو اختیارات و صلاحیت های این سازمان چه می باشد؟
گفتنی است نشست علمی یاد شده روز چهارشنبه 25 بهمن از ساعت 10 تا 12 در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) به آدرس، قم، میدان معلم برگزار می شود و حضور کلیه علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :