نشست علمی «اِرهاص و معجزه از منظر تاریخ» برگزار می شود

۱۵ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۹:۱۴ کد : ۲۵۳۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۷۶۹
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری جامعه الزهراء(سلام الله علیها)و انجمن تاریخ حوزه نشست علمی «ارهاص و معجزه از منظر تاریخ» را در روز پنج شنبه 19 بهمن برگزار می کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست پالایش روایات تاریخی از روایاتی است که به اثبات نرسیده و نمی رسد و همچنین بررسی معجزه به عنوان یک مقوله تاریخ، به این معنا که آیا این همه روایاتی که به عنوان ارهاص و معجزه نقل شده است قابل اثبات است؟
امکان وقوعی ارهاصات و معجزه و تطور روایات معجزه در طول تاریخ به عنوان محورهای این نشست علمی ذکر شده است.
 بنابر اعلام گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، روایات معجزه به عنوان یک داده تاریخی می تواند معرفت افزایی داشته باشد و در منابع امروز به عنوان یک برهان و حجت طرح شود یا حداقل می تواند به عنوان یک ظن موجب اعتماد اشخاصی قرار گیرد که اعتماد و اعتقاد آنان به دین زیاد گردد.
حجت الاسلام و المسلمین رمضان محمدی استادیار و مدیر گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و ناهید طیبی عضو هیأت علمی جامعه الزهراء(سلام الله علیها) به عنوان سخنرانان این نشست علمی بنا دارند به سئوالاتی نظیر، آیا معجزات نقل شده در منابع تاریخی قابل اثبات است؟ چه تعداد از معجزات نقل شده در منابع تاریخ ساختگی است؟ و معجزاتی که حادث شده است در مسیر گذر تاریخ چه مقدار تطور پیدا کرده اند؟ پاسخی درخور ارائه نمایند.
شایان ذکر است نشست یاد شده روز پنج شنبه 19 بهمن از ساعت 14.30 درمحل انجمن های علمی حوزه واقع در قم، بلوار جمهوری اسلامی، کوچه 2، فرعی اول برگزار می شود و حضور تمامی علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :