نشست علمی «بررسی صلاحیت بین المللی دادگاه های دولت اسلامی در دعاوی خصوصی» برگزار می شود

۰۴ بهمن ۱۳۹۱ | ۰۹:۰۷ کد : ۲۵۳۴۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۰۷
گروه حقوق اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری انجمن علمی فقه و حقوق حوزه نشست علمی «بررسی صلاحیت بین المللی دادگاه های دولت اسلامی در دعاوی خصوصی» را در روز شنبه 7 بهمن برگزار می نماید.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، بنا بر اعلان گروه حقوق اسلامی پژوهشگاه، هدف از برگزاری این جلسه علمی جلب توجه پژوهشگران علاقه مند و تصحیح و تکمیل پژوهش انجام گرفته در این موضوع، ذکر شده است.
صلاحیت دادگاه های عمومی دولت اسلامی در دعاوی مسلمان و غیر مسلمان، ذمی ـ ذمی، ذمی ـ مستأمن، مستأمن ـ مستأمن، مستأمن ـ غیر مستأمن، تبعه ـ بیگانه و بیگانه ـ بیگانه به عنوان محورهای اصلی نشست می باشد که توسط حجت الاسلام و المسلمین مصطفی دانش پژوه استاد یار گروه حقوق اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.
وی تلاش می کند در خلال این نشست علمی به این سئوالات پاسخ گوید: در کدامیک از دعاوی فوق دادگاه صلاحیت الزامی دارد؟ درکدامیک از دعاوی فوق دادگاه صلاحیت اختیاری دارد؟ و در کدامیک از دعاوی فوق دادگاه صلاحیت ندارد؟
شایان ذکر است نشست علمی یاد شده روز شنبه 7 بهمن از ساعت 18.30 الی 20 درمحل انجمن های علمی حوزه واقع در قم، بلوار جمهوری اسلامی، کوچه 2، فرعی اول برگزار می شود و حضور تمامی علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :