نشست علمی «کاربرد مباحث اصول عملیه در حقوق»

۲۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۰:۴۲ کد : ۲۵۳۵۶ اخبار
تعداد بازدید:۵۵۴
نشست علمی«کاربرد مباحث اصول عملیه در حقوق» توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با همکاری انجن علمی فقه و حقوق اسلامی روز پنج شنبه 28 دی برگزار می شود.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست، تبیین کاربردهای مختلف مباحث مربوط به اصول عملیه در مطالعات حقوقی ذکر شده است که توسط حسین قافی عضو هیأت علمی گروه حقوق اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین جوان آراسته استادیارگروه حقوق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دبیری آن را برعهده دارد.
اثبات لزوم و ضرورت فراگیری مباحث اصول فقه جهت استفاده از آن در فهم و تفسیر درست قوانین و نیز اجرای قوانین و نشان دادن نمونه های عملی از کاربرد اصول عملیه در حقوق، خروجی مورد انتظار این نشست علمی است.
سخنران سعی دارد از رهگذر این نشست علمی به سئوالاتی نظیر این که درمطالعات حقوقی چه نیازی به مباحث مطروحه درعلم اصول فقه وجود دارد؟ و یاکاربرد عملی بحث اصول عملیه در مباحث حقوقی چیست؟ پاسخی در خور بدهد.
گفتنی است جلسه یادشده روز پنج شنبه 28 دی از ساعت 10 الی 12 در محل انجمن های حوزه علمیه واقع در قم، بلوار جمهوری اسلامی، کوچه 2، فرعی اول برگزار می شود و حضور تمامی علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :