برگزاری کارگاه «آموزش شناخت و بهره گیری از منابع تاریخ اسلام و تشیع»

۰۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۱:۱۷ کد : ۲۵۳۶۱ اخبار
تعداد بازدید:۵۹۷
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام وانجمن تاریخ پژوهان قم «کارگاه آموزش شناخت و بهره گیری از منابع تاریخ اسلام و تشیع» را روز پنج شنبه 7 دی ماه از ساعت 10 الی 11.30 برگزار می کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ هدف از برگزاری این کارگاه، شناخت منابع تاریخ اسلام و ارزیابی آن ها جهت بهره گیری بهتر در ارائه پایان نامه های سطح 3 و 4 حوزه عنوان شده است.
شناخت منابع مهم تاریخ اسلام و تشیع و چگونگی بهره گیری و استناد به آن ها از محورهای اصلی این کارگاه است که توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا هدایت پناه استادیار گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ارائه می شود.
وی در خلال این کارگاه به سئوالاتی نظیر: تاریخ نویسی مسلمانان چگونه آغاز شده و مهم ترین آن ها کدام است؟ عوامل تأثیر گذار بر تاریخ نویسی مسلمانان چگونه بوده است؟ آیا در پژوهش های تاریخی در حوزه تشیع منابع اهل سنت قابل اعتماد هستند؟ آیا استناد به منابع، نحوه خاصی را می طلبد؟ و سند به معنای مسند بودن اخبار و گزارش ها تا چه اندازه در نقد و ارزیابی روایات تاریخی مورد توجه و اهمیت می تواند باشد؟ پاسخ خواهد داد.
همچنین انتظار می رود خروجی این کارگاه به صورت جزوه  در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
شایان ذکر است کارگاه یاد شده روز پنج شنبه 7 دی از ساعت 10 الی 11.30 در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام واقع در قم، بلوار محمد امین، سه راه سالاریه برگزار می شود.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :