نشست علمی تفکیک قوا در فقه و در نظام جمهوری اسلامی ایران

۲۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۰:۰۶ کد : ۲۵۳۶۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۷۱
گروه حقوق اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری دانشگاه قم نشست علمی «تفکیک قوا در فقه و در نظام جمهوری اسلامی ایران» را در روز دوشنبه 27 آذر برگزار می کند.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، هدف از برگزاری این نشست، بررسی تفکیک قوا به عنوان یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه علوم سیاسی و حقوق و میزان انطباق آن با دیدگاه های فقها ذکر شده است و خروجی این جلسه علمی، توجه و اهتمام بیشتر صاحب نظران به موضوع تفکیک قوا و تبیین و تنقیح ابعاد آن، امکان یا عدم امکان پاسخ گویی به نقدهای مطرح نسبت به اصل 57 قانون اساسی، می باشد.
تفکیک قوا، فلسفه و لوازم آن، دیدگاه های فقها در خصوص تفکیک قوا و ماهیت تفکیک قوای نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله محور های این نشست علمی می باشد که سخنرانان آن، حجت الاسلام دکتر حسین جوان آراسته استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام دکتر محسن ملک افضلی، استادیار دانشگاه قم می باشند و دکترعلی مشهدی استادیار دانشگاه قم دبیری آن را برعهده دارد.
سئوالاتی نظیر: فلسفه تفکیک قوا چیست و آثار مترتب بر آن چه می باشد؟ آیا تفکیک قوا در فقه اسلام با توجه به مبانی آن به رسمیت شناخته شده است؟ و موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تفکیک قوا چیست و چه میزان با مواضع فقهی انطباق دارد؟ در این نشست پاسخ داده خواهند شد.
شایان ذکر است نشست یادشده روز دوشنبه 27 آذر از ساعت 10 الی 12 در سالن کنفرانس اندیشه دانشگاه قم برگزار می شود و شرکت کلیه علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :