کتاب «خانواده در اسلام» در نوزدهمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد

۰۱ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۲۰ کد : ۲۵۳۷۳ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۱
کتاب خانواده در اسلام تألیف حجت الاسلام حسین بستان عضو هیأت علمی گروه جامعه شناسی اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان کتاب شایان تقدیر در گروه علوم انسانی، شاخه علوم اجتماعی شناخته شد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در مقدمه این کتاب چنین آمده است: خانواده، نهاد اجتماعی جهان‌شمولی است که به رغم کوچک بودن، دارای آثار پردامنه زیستی، روانی، دینی، آموزشی، تربیتی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. اسلام به عنوان جامع‌ترین دین الهی، به دلیل همین آثار بنیادی و سرنوشت‌ساز، توجه ویژه‌ای به این نهاد مبذول داشته و در قالب مجموعه گسترده‌ای از گزاره‌های توصیفی و تجویزی، نظام متمایزی در باب خانواده ترسیم نموده است.
این کتاب با هدف معرفی دیدگاه اسلام در باره ابعاد گوناگون زندگی خانوادگی و با نیم‌نگاهی به مسائل جدید در حوزه مطالعات خانواده و در قالب یک منبع درسی برای دانشجویان و طلاب علوم دینی تدوین شده است. مباحث کتاب، شامل نظریه خانواده، اهداف و کارکردهای خانواده، قواعد و هنجارهای همسرگزینی، آداب و سنّت‌های ازدواج، حقوق متقابل زن و شوهر، حقوق متقابل والدین و فرزندان، روابط خویشاوندی، راهکارهای تحکیم خانواده، خشونت زناشویی، طلاق و ویژگی‌های خانواده علی و فاطمه علیهما السلام به عنوان خانواده الگو در اسلام، در ضمن چهارده فصل ارائه شده است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :