تدوین سند راهبردی در علوم انسانی/ جهت دهی به پژوهش با رویکرد دینی

۰۶ آبان ۱۳۹۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۲۵۳۹۱ اخبار
تعداد بازدید:۴۹۶
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تدوین سند راهبردی و برنامه استراتژیک خبر داد و گفت: این سند از نظر محتوایی به دستگاه‌های متولی تحقیق و پژوهش در حوزه علوم انسانی با رویکرد مبانی دینی، جهت می دهد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدباقر سعیدی روشن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سند راهبردی و برنامه استراتژیک در واقع عصاره حدود 400 صفحه متنی است که به پشتوانه مطالعات مدیریتی ، مشورتی و راهنمایی استادان بزرگ مدیریت، اقتصاد، فلسفه و برخی رشته های دیگر تدوین شده است.
 
وی ادامه داد: این سند مغز محتوایی دستگاه‌های متولی تحقیق و پژوهش در حوزه علوم انسانی با رویکرد مبانی دینی را جهت می دهد.
 
رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: ایده اصلی ما برای تهیه این سند این بود که اسلام برای ارایه زندگی حرف دارد و باید معارف و آموزه های آن را در قالب خرده نظام های معرفتی و ارزشی استخراج و شناسایی کرد.
 
وی ادامه داد: به عنوان مثال اسلام در حوزه جامعه شناسی مسایل فراوان و گرایش های مختلف دارد، اگر بخواهیم در این زمینه به جایی برسیم، لازمه آن این است که افراد تربیت شده ای داشته باشیم که از طرفی اسلام را شناخته و نسبت به ادبیات آن رشته آگاهی داشته باشند، سپس در مسایل رشته جامعه شناسی اندیشیده و به مساله هایی برسند و با توجه به ادبیات علمی آن حوزه و مبانی دینی، عقلانی و وحیانی به حل آن مساله فکر کنند، در واقع این سند در راستای جهت دهی به این ماموریت تهیه شده است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :