سری دوم جلسات آزاد هفتگی متن‌خوانی تخصصی از5 مهرماه در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه آغاز می شود

۰۱ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۲۸ کد : ۲۵۴۰۳ اخبار
تعداد بازدید:۷۰۵
گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اسلامی) دوره‌ی دوم جلسه‌های آزاد متن‌خوانی تخصصی را از روز چهارشنبه 5 مهر ماه آغاز می نماید.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، این دوره جهت کندو کاو در مبانی معرفت‌شناختی دانش، به معرفت‌شناسی اختصاص خواهد داشت و محور آن هم کتاب Williamson,Timothy (2000) Knowledge and Its Limits, Oxford: Oxford University Press است.
گروه فلسفه علوم انسانی در توضیح روش کار این دوره چنین آورده است: از آنجا که متن مذکور کاملا تخصصی است، ضرورت دارد که شرکت‌کنندگان با معرفت‌شناسی به قدر کافی (و البته بیش از مباحث ابتدایی آن) آشنا بوده و دست‌کم با مهم ترین دیدگاه‌های مطرح در مسایل گوناگون این علم به خوبی آشنا باشند.
 این گروه همچنین پیشنهاد داده است تا علاقه مندانی که دوست دارند در این جلسات شرکت نمایند و به قدر کافی از این دانش آگاه نیستند، پیش از شروع دوره یکی دو اثر نیمه تخصصی نظیر:
Epistemology-An Introduction to the Theory of Knowledge ►
 Robert Audi Epistemology A Contemporary Introduction to the Theory of Knowledge Routledge Contemporary Introductions toPhilosophy 2011
که در زمینه‌ی معرفت‌شناسی معاصر نوشته شده است را مطالعه کنند تا زمینه‌ی لازم برای شرکت در این دوره در آن ها تدارک گردد.
در ادامه بیان روش کار این جلسات آمده است: هر جلسه به دو بخش تقسیم می‌شود در بخش اول یک نفر، که خود داوطلب شده است، بخشِ از پیش تعیین‌شده‌ای از کتاب را توضیح می‌دهد و در بخش دوم تمام یا قسمت‌هایی از متن خوانده می‌شود. فرض بر این است که شرکت‌کنندگان، پیش از جلسه بخش مورد نظر را مطالعه کرده‌اند.
همچنین فایل متن کتاب به صورت pdf ازاین صفحه قابل دریافت است و در جلسه اول مدخل و مقدمه کتاب بحث و بررسی خواهد شد.
 شایان ذکر است محل برگزاری جلسات مزبور قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشکده علوم رفتاری، گروه فلسفه علوم انسانی (اتاق شماره 29) شماره تماس: 2111361 می باشد و زمان برگزاری آن هم روز های چهارشنبه هرهفته از ساعت 16 تا 18 اعلام شده است. شرکت کلیه علاقه مندان در این جلسات آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :