با ارائه مقاله ی «معرفی الگوی روان درمانی یکپارچه توحیدی» در سی امین کنگره جهانی روان شناسی شرکت کرد

۱۳ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۴:۰۲ کد : ۲۵۴۰۸ اخبار
تعداد بازدید:۹۱۲
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدحسین شریفی نیا عضو هیأت علمی گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مقاله ای با عنوان «معرفی الگوی روان درمانی یکپارچه توحیدی» را در سی امین کنگره جهانی روان شناسی که از 1 تا 6 مرداد ماه در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد، ارائه کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی، در این کنگره که از 22 تا 27 جولای 2012 (1 تا 6 مرداد) در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد نمایندگانی از تمام کشورهای جهان حضور داشتند و موضوع آن نیز تمامی شاخه ها و گرایش های روان شناسی را در بر می گرفت.
دکتر محمد حسین شریفی نیا عضو هیأت علمی گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه ودانشگاه نیز با مقاله ای با عنوان «معرفی الگوی روان درمانی یکپارچه توحیدی» در این کنگره سخنرانی کرد.
وی در این الگوی کل نگر تصریح می کند که انسان به عنوان یک موجود، 4 وجه یا بعد زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی دارد و معتقد است در صورتی درمان مؤثر و پایدار خواهد بود که این ابعاد به طور متوازن مورد توجه قرار گیرد. براین اساس یکپارچگی مکاتب روان درمانی با دیدگاه های دینی و پرستش خداوند، مبنای این الگوی درمانی می باشد.
شایان ذکر است این عضو هیأت علمی پ‍ژوهشگاه حوزه و دانشگاه به تازگی کتابی نیز تحت عنوان الگوی روان درمانی یکپارچه تألیف نموده است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :