کتاب اقتصاد بخش عمومی چاپ و منتشر شد

۰۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۰ کد : ۲۵۴۱۲ اخبار
تعداد بازدید:۹۳۳
کتاب اقتصاد بخش عمومی (جلد اول) نوشته ژوزف ای. استیگلیتز با ترجمه دکتر محمد مهدی عسگری توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شد.
 به گزارش واحد خبر روابط عمومی؛ در توضیحات این کتاب بروی جلد چنین آورده شده است: اقتصاد بخش عمومی از مباحث اساسی و بسیار مهیج اقتصادی است که مورد توجه رسانه ها است. کتاب پیش رو، ترجمه چهارده فصل نخست از ویراست سوم کتاب «اقتصاد بخش عمومی» نوشته ژوزف ای.استیگلیتز است که در بیست و هشت فصل تدوین شده است. ترجمه باقی مانده کتاب نیز در جلد دوم به زودی در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
استیگلتیز از اساتید دانشگاه کلمبیای آمریکا و از گروه اقتصاددانان نیوکینزین است و مدتی از طرف بانک جهانی به کشورهای در حال توسعه در مورد سیاست های بخش عمومی مشاوره می داده است. وی در این اثر به سئوالات اساسی ذیل پاسخ می گوید: نقش دولت در اقتصاد چیست؟ برنامه های دولت در زمینه های کالاهای عمومی، بهداشت، دفاع، محیط زیست، آموزش و پرورش، امنیت اجتماعی، رفاه و نظام مالیاتی چگونه طراحی شود تا با اصول اساسی انصاف سازگار و موجب بهبود کارآیی اقتصادی شود.
این کتاب توسط گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان منبع کمک درسی برای دانشجویان رشته علوم اقتصادی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تهیه و تدوین شده و با همکاری سازمان سمت چاپ و منتشر شده است.
علاقه مندان می توانند جهت تهیه این کتاب به وب سایت پژوهشگاه www.rihu.ac.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 2111300-0251 تماس حاصل فرمایند.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :