رئیس انستیتو علوم انسانی اسلامی آلمان از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کرد

۲۸ تیر ۱۳۹۱ | ۱۲:۱۰ کد : ۲۵۴۱۸ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۹۶
روز گذشته دکتر رضوی راد رئیس انستیتو علوم انسانی و اسلامی آلمان در پژوهشگاه حوزه و دانشگاه حضور یافت و با مسئولان پژوهشگاه دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی، حجت الاسلام دکتر رضوی راد رئیس انستیتو علوم انسانی و اسلامی آلمان در این دیدار ضمن معرفی مؤسسه متبوع خود اظهار داشت: انستیتو علوم انسانی و اسلامی آلمان در سال 1997 میلادی شروع به فعالیت نموده و در این مدت توانسته است ده ها اسلام شناس بومی و فعال تربیت کند و تاکنون حدود 71 اثر از سوی انستیتو علوم انسانی و اسلامی آلمان چاپ و منتشر شده است. وی انتشار مجله دیالوگ از سال 2002 را از دیگر اقدامات این مؤسسه بیان کرد و خاطر نشان نمود توسط این نشریه توانسته ایم در متن جریانات فکری و فرهنگی آلمان حضور داشته باشیم و هم اکنون این نشریه 3100 نفر مشترک در میان دانشگاهیان آلمان دارد.
وی با بیان اینکه کشور های اروپایی به لحاظ نیاز به اندیشه های ناب انسانی که از سوی اسلام بیان شده است بسیار بکرتر و تشنه تر از سایر نقاط عالم هستند خواستار حضور نهادها و مؤسساتی نظیر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برای انتقال مفاهیم بلند اسلامی و انسانی به کشور های این منطقه شد.
در ادامه این دیدار که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعیدی روشن رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و حجت الاسلام دکتر عربی معاون پژوهش، آموزش و فناوری پژوهشگاه صورت گرفت دکتر سعیدی روشن ضمن خیر مقدم به دکتر رضوی راد خواستار مشخص شدن زمینه های همکاری مشترک بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انستیتو علوم انسانی و اسلامی آلمان شد.
برگزاری نشست های مشترک، همکاری در اقتباس برخی از آثار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انتشار آن به زبان آلمانی و برگزاری دوره های مشترک آموزشی از جمله محورهای مورد توافق جهت همکاری این دو مرکز تشخیص داده شد که مقرر گردید با تعیین نمایندگانی از سوی دو مرکز، ریز اقدامات و فعالیت ها احصاء شده تا بر اساس آن همکاری های آینده بین پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و انستیتو علوم انسانی واسلامی آلمان شکل گیرد.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :