معاون پژوهشی حوزه علمیه از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار کرد

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ | ۱۲:۱۵ کد : ۲۵۴۲۸ اخبار
تعداد بازدید:۵۱۸
حجت الاسلام و المسلمین دکتر عماد معاون پژوهشی حوزه علمیه در راْس هیاْتی روز پنج شنبه هفته گذشته از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دیدار  و در جلسه ای با حضور مسئولان پژوهشگاه شرکت کرد.
به گزارش واحد خبر روابط عمومی در این جلسه ابتدا حجت الاسلام و المسلیمن دکتر سعیدی روشن رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ضمن خیر مقدم به مهمانان، به اختصار ‌پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را  معرفی نمود.
وی در این رابطه بیان کرد: پژوهشگاه حوزه ودانشگاه با توجه به فعالیت هایی که در حوزه تحول علوم انسانی از بدو تأسیس تا کنون انجام داده است؛ تبدیل به سرمایه ارزشمندی شده است که متعلق به استان قم، کشور و جهان اسلام می باشد.
دکتر سعیدی روشن همچنین افزود: برای رشد و پیشرفت بیش از پیش این مجموعه علاوه بر هدایت مناسب و داشتن برنامه، وجود نیروی انسانی شایسته بسیار لازم است پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از این نظر با توجه به  قیودی که برای جذب نیروی متخصص در حوزه علوم انسانی و اسلامی دارد با کاستی هایی مواجه است لذا در این رابطه توقع داریم که حوزه علمیه با معرفی نیروهای خوب و زبده به پژوهشگاه کمک نماید و ما هم با راه اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دوره های تکمیلی نسبت به پرورش این افراد اقدام می نماییم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت مدیریت مراکز پژوهشی با مراکز آموزشی، اداره یک مرکز پژوهشی را همانند انجام یک کار پژوهشی سخت، دشوار و با اهمیت برشمرد.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر عماد جایگاه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را در میان مراکز پژوهشی وزارت علوم و حوزه علمیه، تردید ناپذیر و ممتاز معرفی نمود و خواستار ارتباط هرچه بیشتر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بدنه حوزه علمیه شد. وی در این رابطه خواستار آن شد که نحوه تعاملات پژوهشگاه با حوزه علمیه به گونه ای باشد که حوزه، پژوهشگاه را از خود قلمداد نماید.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :