جلسه نقد کتاب دانش نامه سیره نبوی(ص) برگزار می شود

۰۲ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۱:۲۷ کد : ۲۵۴۵۰ اخبار
تعداد بازدید:۵۸۴
گروه تاریخ اسلام پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با همکاری انجمن تاریخ پژوهان و گروه سیره اهل بیت (علیهم السلام)پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جلسه نقد کتاب دانش نامه سیره نبوی(ص) (بخش اول) را در روز پنج شنبه 4 اسفند ماه از ساعت 15.30 در سالن همایش انجمن های حوزه علمیه برگزار می کند.
   به گزارش واحد خبر روابط عمومی، کتاب دانش نامه سیره نبوی(ص)  (بخش اول)  از انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه می باشد که توسط اعضای هیأت علمی و محققان گروه تاریخ اسلام این پژوهشگاه تألیف شده است.  این دانش نامه قرار است  در قالب 15جلد انتشار یابد که به 5 بخش تقسیم می‌شود. بخش‌ اول اَعلام یا معرفی و بررسی شرح حال صحابه رسول خدا(ص) بوده و شامل بیش از 12هزار مدخل و 9 جلد از دانش نامه خواهد شد. دومین بخش به بررسی و تبیین حوادث و رویدادهای زندگانی پیامبر گرامی اسلام(ص)   در 2 جلد می‌پردازد. بخش سوم نیز به معرفی و تشریح وضعیت اماکن جغرافیایی که به نوعی با سیره نبوی(ص)  در ارتباط بوده است، اختصاص خواهد یافت و در 2 جلد تدوین می‌شود. در بخش چهارم مفاهیم و اصطلاحات مورد نیاز برای مطالعه سیره‌ نبوی(ص) در 1 جلد، مورد بررسی قرار گرفته است که آشنایی با آن‌ها در پرداختن به سیره نبوی(ص) ضروری است. آخرین بخش از این دانش نامه نیز به بررسی و معرفی قبائل و خاندان‌هایی که آشنایی با آن‌ها در مطالعه سیره نبوی(ص) دارای اهمیت بوده، پرداخته و در یک جلد منتشر خواهد شد.
   ناقدین کتاب دانش نامه سیره نبوی (ص) (بخش اول)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن طارمی معاون علمی بنیاد دائره المعارف اسلامی و دکتر علی بیات عضو هیأت علمی گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشگاه تهران می باشند.
   یادآ‌وری می شود جلسه مزبور روز پنج شنبه 4 اسفند ماه از ساعت 15.30 در محل سالن همایش های انجمن های حوزه واقع در بلوار جمهوری اسلامی، کوچه 2 برگزار می شود و شرکت علاقه مندان در آن آزاد است.
آخرین ویرایش۰۳ تیر ۱۳۹۴

نظر شما :